Sanne Groot Koerkamp hoofdredacteur GLAMOUR
- Media
- 22 aug 2014 @ 15:35
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - PrintPersonaliaJournalistiek
- 22 aug 2014 @ 15:35
- Redactie Media
G+J Uitgevers heeft Sanne Groot Koerkamp (32) benoemd tot hoofdredacteur van modemaandblad GLAMOUR. Sanne komt van MYbusinessmedia waar zij als algemeen hoofdredacteur van het fashioncluster verantwoordelijk was voor titels als Textilia en Schoenvisie. Sanne heeft naast het begeleiden van een reorganisatie en een restyling, ook aan de basis gestaan van de lancering van een online pay-wall.
Verder is zij oprichter en eigenaar van editorial en copywriting house Queens of Content. Sanne heeft veel ervaring als hoofdredacteur van diverse bladen en als redacteur bij media als LINDA., JAN en Nieuwe Revu. Zij volgt hiermee Sabine Geurten op, die een nieuwe professionele uitdaging aangaat.
Sanne Groot Koerkamp: 'Wat een eer om hoofdredacteur te worden van het grootste modeblad van Nederland! Ik kan niet wachten om samen met het ervaren team van GLAMOUR aan de slag te gaan. GLAMOUR is een prachtig merk dat ik de komende jaren nog verder wil uitbouwen. Ik geloof in een gezonde balans tussen print en online, events en communitybuilding. Mijn doel met GLAMOUR is alle jonge, zelfbewuste vrouwen van Nederland te inspireren nóg stijlvoller voor de dag te komen.'
Eric Blok, CEO G+J Uitgevers: 'Ik ben verheugd dat Sanne aan boord komt om GLAMOUR in deze uitdagende tijden een nieuwe richting te geven. Haar ervaring op het gebied van fashion, journalistiek talent maar ook vooral op digitaal vlak zijn de ingrediënten voor succes waarmee GLAMOUR haar leidende positie als modetijdschrift gaat uitbreiden. Tegelijkertijd wil ik Sabine Geurten hartelijk danken voor haar bijdrage en inzet in de transitiefase waarin GLAMOUR zich de laatste jaren bevond. Ik wens Sabine veel succes bij de voortzetting van haar professionele carriere.'
GLAMOUR heeft een verkochte oplage van 100.113 (HOI 2013). Gelanceerd in 2005 onder licentie van Amerikaanse uitgeverij Condé Nast met Karin Swerink als hoofdredacteur (thans hoofdredacteur van VOGUE Nederland).
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing