Terugkeer Eredivisie stuwt kijkcijfers Studio Sport
- Media
- 11 aug 2014 @ 10:22
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - TelevisieKijkcijfersVoetbalBereik
- 11 aug 2014 @ 10:22
- Redactie Media
De Eredivisie ging afgelopen weekend van start en dat is te merken aan de kijkcijfers van Studio Sport. Zaterdag scoorde het tv-programma 1,7 miljoen kijkers, zondag zaten er zoals vertrouwd weer 2,7 miljoen mensen met het bord op schoot voor de televisie. Dat is een groot contrast met vorige week, toen het sportprogramma op zondagavond minder dan een miljoen kijkers trok.
Vorig weekend startte het seizoen formeel met de wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal (die PEC Zwolle verrassend won van Ajax), maar die was op FOX te zien. De 769.000 kijkers van toen waren mede te danken aan het kanaal waar de match werd uitgezonden. Dit weekend pakte de NOS de draad weer op.
Studio Sport hoefde slechts één programma voor zich te dulden: het bijkans onverslaanbare Acht Uur Journaal, met 2,8 miljoen kijkers. Eén Tegen Honderd eindigde zondag als derde (1,9 miljoen), Tussen Kunst en Kitsch vierde (1,8 miljoen). Allemaal programma's die op Nederland 1 te zien waren, dus was die zender gisteren met veel machtsvertoon (31%) marktleider. RTL4 en SBS6 bleven ver achter met beide circa 10% marktaandeel.
Sowieso domineert de Publieke Omroep deze hele zomer al de kijkcijfers, niet alleen tijdens het WK Voetbal. Ook gisteren dus weer. Bekijk hieronder de top-25 van best bekeken tv-programma’s op zondag 10 augustus 2014, samengesteld door Stichting Kijkonderzoek.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- voetbal
- zomer
- SKO
- Eredivisie
- marktleider
- NOS
- programma
- zondag
- Studio Sport
- televisie
- Ajax
- kijkcijfers
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing