UPC ondersteunt HbbTV wel, Ziggo en KPN niet

UPC ondersteunt HbbTV wel, Ziggo en KPN niet
  • Media
  • 12 aug 2014 @ 08:30
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • TelevisieMediaInnovatieContent

UPC is vooralsnog de enige grote tv-aanbieder in Nederland met ondersteuning voor HbbTV. Ziggo heeft helemaal geen plannen om deze standaard voor interactieve televisie te ondersteunen, KPN denkt er nog over na.

Dit blijkt uit berichtgeving van TotaalTV afgelopen week. UPC introduceerde woensdag ondersteuning voor de interactieve tv-standaard, wat in de praktijk betekent dat de provider het HbbTV-signaal niet langer blokkeert.

Het bedrijf is daarin voorlopig de enige. Ziggo heeft geen plannen om de standaard te ondersteunen, omdat het bedrijf zelf al een platform voor interactieve tv heeft. KPN heeft de knoop nog niet doorgehakt. Op Digitenne is ondersteuning voor HbbTV wel aanwezig, net als op Canal Digital en Caiway, aldus Tweakers.

UPC geeft sinds kort het HbbTV-signaal door van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) voor de zenders Nederland 1, 2 en 3. Insiders noemen dit 'totale onverwacht'. Opmerkelijk is een beperking die zich hierbij voordoet, aldus wederom TotaalTV: bij deze UPC-doorgifte zou NPO Plus louter op Samsung-modellen sinds 2013 te gebruiken zijn. Oudere modellen en tv's van andere fabrikanten kunnen alleen bij de niet-betaalde versie van Uitzending Gemist. Dat komt door de eisen die de NPO stelt aan de beveiliging van het platform. Het is onbekend of en wanneer modellen van andere tv's later wel ondersteund worden. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken