Centrale distributie van signaal lokale omroepen
- Media
- 24 sep 2014 @ 13:01
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - TelevisieRadioPolitiek
- 24 sep 2014 @ 13:01
- Redactie Media
De vereniging van kabelbedrijven (NLkabel), de Organisatie van Lokale Omroepen in Nederland (OLON) en telecombedrijf KPN hebben een convenant ondertekend met de ambitie om de signalen van de omroepen centraal te verzamelen en aan te bieden aan de pakketaanbieders. Daarmee vergroten de omroepen hun bereik, krijgt de consument meer mogelijkheden om lokale content tot zich te nemen en kunnen pakketaanbieders deze content eenvoudiger in hun zenderaanbod opnemen.
De Mediawet breidt sinds kort de must carry-status (waarmee lokale omroepen door een kabelaar verplicht moeten worden aangeboden) van publieke lokale omroepen uit naar alle relevante pakketaanbieders, zo meldt Broadcast Magazine. Via het centrale distributieplatform (de OLONMediahub) kunnen de omroepen hun signalen aan hen aanleveren. Voor pakketaanbieders kan sterke lokale content een verrijking zijn van hun radio- en TV-pakket.
Tegelijkertijd zetten de lokale publieke omroepen in op de vorming van circa 100 streekomroepen: samenwerkingsverbanden van lokale omroepen, die gezamenlijk zorgdragen voor één lokaal toereikend media-aanbod in de leefwereld van de burger. Naast regionale kennis- en krachtenbundeling zijn landelijke voorzieningen daarbij nodig, zoals een technologische infrastructuur voor de contributie en distributie van content, live en on demand.
Het convenant verzekert de lokale publieke omroepen er van dat investeringen in een dergelijke collectieve infrastructuur toekomstvast zijn, aldus de ondertekenaars. Bovendien is deze duurzaamheid een eis van de overheid voor bijdragen aan de realisatie daarvan.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- aanbod
- NLkabel
- convenant
- pakketaanbieders
- kabel
- OLON
- distributie
- tv
- lokale omroep
- content
- omroep
- zender
- regionale omroepen
- televisie
- radio
- KPN
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- MamaMagazine.nl nieuwe aanwinst... 29-03-2024
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing