John Malone (Discovery) wil SBS Broadcasting kopen
- Media
- 9 sep 2014 @ 17:26
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - ZakelijkTelevisieVerkoopMediastrategie
- 9 sep 2014 @ 17:26
- Redactie Media
John Malone, grootaandeelhouder en bestuurder van Discovery, heeft interesse om SBS Broadcasting te kopen van Sanoma en John de Mol. Dat zou zijn tweede grote media-overname in Nederland zijn, want met Liberty Global probeert hij Ziggo over te nemen en aan concurrent UPC te koppelen.
Dit meldt De Telegraaf op basis van goed ingevoerde bronnen. Malone heeft UPC en straks ook Ziggo in handen en wil graag verder groeien op de tv-markt. Afgelopen jaar nam Malone de Scandinavische SBS-zenders over en kreeg hij Eurosport in handen. In Nederland bezit Discovery de zenders Discovery Channel en TLC.
Sanoma en Talpa laten beiden weten dat SBS Broadcasting niet te koop is. 'Onze strategie is gericht op consumentenmedia in Finland en Nederland, inclusief SBS, en die is niet gewijzigd', aldus Sanoma tegen De Telegraaf. Talpa laat weten: 'Ons aandeel is niet te koop.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- strategie
- zender
- overname
- John Malone
- John de Mol
- concurrent
- media
- Liberty Global
- UPC
- televisie
- Discovery
- Sanoma
- Talpa
- Ziggo
- verkoop
- SBS Broadcasting
- Telegraaf
- SBS
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing