NRC verspreidt artikelen via WhatsApp

NRC verspreidt artikelen via WhatsApp
  • Media
  • 22 sep 2014 @ 10:28
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • MediaMobileJournalistiekOnline

NRC is gestart met het verspreiden van eigen artikelen via WhatsApp. Het mediabedrijf wil op deze manier proberen kwaliteitsjournalistiek onder de aandacht brengen bij een doelgroep die nu nauwelijks wordt bereikt. Het gaat om berichten van NRC Q, de dit jaar opgerichte website voor zakelijk nieuws.

'We beloven dat we maximaal drie berichten per dag versturen', zegt Freek Staps, chef van NRC Q, tegen de NOS. Het eerste bericht bevat een overzicht van wat NRC Q vindt dat de lezers die dag moeten weten. Alleen tussen 08:00 en 22:00 uur zullen de berichten worden verstuurd.

Een lezer kan ook iets terug-appen via WhatsApp. Voor privacy-issues is NRC niet bang, want deze reply-berichten komen alleen op de redactie van NRC Q binnen. Staps belooft dat zijn redacteuren niet actief namen bij telefoonnummers zullen zoeken.

De aard van de berichten die per WhatsApp binnenkomen, verschilt niet echt van de stukken op de website. De manier van distribueren is volgens Staps het grote verschil. 'Naast onze lezers zitten daar ook de mensen die we traditioneel moeilijk bereiken. Zij kunnen ons nu een stuk makkelijker vinden.'

Het betreft hier een uitzonderlijke vorm van content-distributie. NRC is de eerste in Nederland die met WhatsApp experimenteert. Wereldwijd kent Staps maar één ander voorbeeld: BBC India. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken