Schiphol-artikel wint 'Blendle-wedstrijd' NK Kiosk
- Media
- 17 sep 2014 @ 10:14
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MediaOnlineJournalistiekVerdienmodellen
- 17 sep 2014 @ 10:14
- Redactie Media
Beike Looijse, Anne de Blok en Jonas Kooyman hebben het Nederlands Kampioenschap Kioskverkoop voor Journalisten gewonnen. Hun verhaal ‘Verslagen door Schiphol: Hoe een milieuminister machteloos kwam te staan’ werd in Blendle, eLinea en MyJour samen 494 keer verkocht. Het 'NK Kiosk' is een initiatief van TPO Magazine en NVJ-vakblad Villamedia.
Tweede werd Lieke Sniekers, die haar verhaal over normcore 281 keer wist te verkopen. Anouk Broersma werd derde met een verhaal over Afrikaans wantrouwen tegen westerse medicijnen, dat 171 keer werd verkocht.
In totaal werden de artikelen van alle acht deelnemers aan het NK Kiosk 1252 keer verkocht. Blendle realiseerde veruit de meeste sales. Alle deelnemers krijgen de opbrengst van hun artikel uitbetaald, maar van de winnaars verdubbelt TPO Magazine die opbrengst. Daarnaast krijgen zij de kans om bij TPO Magazine een kanaal te beginnen en krijgen ze voor dat kanaal advertentieruimte bij Villamedia.
Volgens Villamedia.nl deden de winnaars hun marketing het beste. Zo verscheen het drietal in het radioprogramma Haagse Lobby van WNL, werd op de websites van Follow The Money, Earth Matters en Milieudefensie een nieuwsbericht op basis van hun reconstructie geplaatst en waren zij bijzonder actief op social media.
Bovendien geven de winnaars blijk van een slim gevoel voor modern publiceren, aldus de NVJ-website. Ze hebben het artikel namelijk niet alleen geschreven voor het NK Kiosk, maar inmiddels ook via Follow The Money gepubliceerd. Met een relatief tijdloos verhaal bereiken zij dus meerdere keren een publiek.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- Myjour
- TPO Magazine
- Villamedia
- Anne de Blok
- eLinea
- Blendle
- content
- artikel
- Beike Looijse
- verkocht
- winnaars
- Jonas Kooyman
- freelancers
- NK Kiosk
- journalistiek
- wedstrijd
- Schiphol
- publiceren
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing