Volkskrant lanceert donderdag nieuwe website
- Media
- 29 sep 2014 @ 13:10
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - VerdienmodellenWebsiteOnlineMediaJournalistiek
- 29 sep 2014 @ 13:10
- Redactie Media
De Volkskrant vernieuwt deze week zijn nieuwssite. In de nacht van woensdag op donderdag gaat de nieuwe site live. Al het nieuws is gratis, maar voor zogenaamde Plus-artikelen moet worden betaald. Gebruikers kopen dat toegang voor een dag, week of maand.
Dat meldt chef digital Laurens Verhagen in een gesprek met Villamedia. Een ‘publieke preview’ van het vernieuwde Volkskrant.nl is vanaf dinsdagochtend te bekijken. Anders dan het geval is bij de huidige site, komt vanaf donderdag de hele krant online, aldus Verhagen. 'Nieuws is daarbij altijd gratis. Of het nu gaat om een bericht van het ANP of eigen nieuws. Alles wat geen nieuws is noemen we een plusartikel. Voor die stukken moet betaald worden. Abonnees mogen die stukken wel gratis blijven inzien.'
Anders dan bij online kiosken zoals Blendle betalen bezoekers van de Volkskrant-sitel niet per artikel, maar kopen ze toegang voor een dag, week of maand. Nieuw is ook de mogelijkheid onderwerpen of journalisten te volgen en artikelen te bewaren om later te lezen. Daarnaast kunnen abonnees artikelen delen met hun netwerk, net zoals De Correspondent dat aanbiedt.
Verhagen: 'Lezers mogen onbeperkt delen, maar niet-leden kunnen per maand maximaal tien gedeelde stukken gratis lezen. Het kan zijn dat we dat aantal op een later moment nog bijstellen als het te veel of te weinig blijkt. We zijn daar nog mee aan het experimenteren.'
Verhagen, sinds februari 2012 hoofdredacteur Digital News Selective bij De Persgroep, is naar eigen zeggen heel tevreden met het resultaat van bijna twee jaar ontwikkelen. De nieuwe site moest volgens het originele plan vorig jaar al klaar zijn, maar liep enkele keren vertraging op.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- Laurens Verhagen
- abonnement
- nieuws
- betaalde toegang
- De Correspondent
- plusartikel
- Volkskrant
- gratis
- dagbladen
- businessmodel
- website
- verdienmodel
- Blendle
- nieuwssite
- krant
- delen
- journalistiek
- media
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing