Euro-Shopping stuurt weer misleidende reclamefolder

Euro-Shopping stuurt weer misleidende reclamefolder
  • Media
  • 27 okt 2014 @ 13:58
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PrintReclameConsumentenMarketing

De Reclame Code Commissie heeft opnieuw Euro-Shopping op de vingers getikt vanwege misleidende reclame in haar catalogus. Aangezien het bedrijf geen gehoor heeft gegeven aan eerdere uitspraken heeft het RCC besloten zijn uitspraak breed te communiceren.

Euroshopping handelt onder de naam 'Goed Leven met Euro-Shopping' en verstuurt een 'Goed Leven' catalogus waarin onder meer een loep met led-lampje gepromoot wordt, met de zeer opvallende aantekening dat de ontvanger kans maakt op het winnen van een groot geldbedrag, aldus de Reclame Code Commissie.

Zo ontvangt klaagster een mailing waarin staat 'Officiële cash geldwinnaar uit de € 9.500 categorie A'. Ook wordt gesproken over een 'officiële prijsbevestiging' en 'dringende waardezending'. Volgens de Commissie is de informatie bij de catalogus onduidelijk en dubbelzinnig en is het helemaal niet zeker dat een dergelijk hoog bedrag werkelijk gewonnen kan worden. De Commissie oordeelt dan ook dat hier sprake is van misleiding.

De RCC heeft Euro-Shopping in het verleden vaker aanbevolen niet meer op deze manier reclame te maken. Omdat hieraan geen gehoor is gegeven, heeft de Commissie besloten deze uitspraak met een Alert-bericht onder de aandacht te brengen van een groot publiek. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken