Euro-Shopping stuurt weer misleidende reclamefolder
- Media
- 27 okt 2014 @ 13:58
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - PrintReclameConsumentenMarketing
- 27 okt 2014 @ 13:58
- Redactie Media
De Reclame Code Commissie heeft opnieuw Euro-Shopping op de vingers getikt vanwege misleidende reclame in haar catalogus. Aangezien het bedrijf geen gehoor heeft gegeven aan eerdere uitspraken heeft het RCC besloten zijn uitspraak breed te communiceren.
Euroshopping handelt onder de naam 'Goed Leven met Euro-Shopping' en verstuurt een 'Goed Leven' catalogus waarin onder meer een loep met led-lampje gepromoot wordt, met de zeer opvallende aantekening dat de ontvanger kans maakt op het winnen van een groot geldbedrag, aldus de Reclame Code Commissie.
Zo ontvangt klaagster een mailing waarin staat 'Officiële cash geldwinnaar uit de € 9.500 categorie A'. Ook wordt gesproken over een 'officiële prijsbevestiging' en 'dringende waardezending'. Volgens de Commissie is de informatie bij de catalogus onduidelijk en dubbelzinnig en is het helemaal niet zeker dat een dergelijk hoog bedrag werkelijk gewonnen kan worden. De Commissie oordeelt dan ook dat hier sprake is van misleiding.
De RCC heeft Euro-Shopping in het verleden vaker aanbevolen niet meer op deze manier reclame te maken. Omdat hieraan geen gehoor is gegeven, heeft de Commissie besloten deze uitspraak met een Alert-bericht onder de aandacht te brengen van een groot publiek.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- uitspraak
- catalogus
- Reclame Code Commissie
- misleidend
- gewonnen
- RCC
- Euro-Shopping
- Euroshopping
- klacht
- besluit
- misleiding
- prijswinnaar
- reclame
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Nieuwe campagne Primark25-04-2024
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing