Geert-Jan van der Snoek haalt bezem door TMG-top: Harry de Wit leidt TMG Landelijke Media

Geert-Jan van der Snoek haalt bezem door TMG-top: Harry de Wit leidt TMG Landelijke Media
  • Media
  • 1 nov 2014 @ 09:42
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PrintRadio

Telegraaf Media Groep (TMG) voert per 1 november veranderingen door in meerdere directies. Harry de Wit gaat TMG Landelijke Media leiden. Bij Holland Media Combinatie (HMC) krijgen Gert Jan Oelderik en Ferdy Demmers de leiding. Bij Sky Radio Group is Erik de Zwart benoemd tot Station Director van Radio Veronica. Betrokken ondernemingsraden stemden deze week in met de benoemingen.

Geert-Jan van der Snoek, CEO van TMG: 'Wij moeten krachtig inspelen op de kansen in het snel veranderende medialandschap en tegelijkertijd de resultaten van de bedrijfsvoering verbeteren. Met deze nieuwe benoemingen bereiken we een aanzienlijke versterking van de directieteams. Belangrijke opdracht is het realiseren van groei. Ook moet de bedrijfsvoering op orde worden gebracht en meer synergie worden behaald door samenwerking tussen mensen en bedrijfsonderdelen. Alle nieuw benoemde personen hebben veel ervaring in de mediawereld en binnen onze onderneming.'

Per 1 november wordt Harry de Wit (1960) als Algemeen Directeur eindverantwoordelijk voor TMG Landelijke Media. Hij vervulde eerder diverse directiefuncties bij TMG in de periode van 2002 tot 2012. Als laatste was hij als groepsdirectielid verantwoordelijk voor de regionale dagbladen, huis aan huis bladen en dichtbij.nl. Als vennoot bij een bureau voor Interim Directeuren vervulde hij de afgelopen jaren binnen de media diverse general management functies.

Harry de Wit volgt Frank Volmer op die per 1 november terugtreedt. Volmer vervulde sinds 1999 verschillende directiefuncties binnen TMG. Sinds januari 2013 was hij Directeur Uitgever landelijke media. Het vertrek van Volmer is in goed overleg met de Raad van Bestuur tot stand gekomen. De Raad van Bestuur is Volmer zeer erkentelijk voor zijn jarenlange inzet. Bij TMG Landelijke Media treedt ook de Commercieel Directeur terug per 1 november. 

De statutaire directie van Holland Media Combinatie wordt uitgebreid naar 2 personen. Vanwege de complexiteit van de markt heeft de Raad van Bestuur tot versterking van de directie besloten. Gert Jan Oelderik (1965) en Ferdy Demmers (1971) worden samen eindverantwoordelijk voor Holland Media Combinatie. Oelderik en Demmers vervulden voor 1 november al senior management functies bij TMG.

Gert Jan Oelderik was Managing Director bij Keesing Media Groep. Ferdy Demmers was Directeur van het Facilitair Bedrijf van TMG, waartoe onder andere de drukkerijen en TMG Distributie behoren. Oelderik was voor zijn komst naar TMG in 2013 algemeen directeur van onder andere NRC Media en NDC mediagroep. Daarvoor vervulde hij senior management posities bij Apple en IDG. Ferdy Demmers heeft al sinds 2005 senior managementfuncties bij TMG. Hij was onder meer Hoofd Oplagebedrijf bij HDC Media. De twee nieuwe directieleden volgen Tim Klein op die sinds 2001 Holland Media Combinatie leidde. Tim Klein verlaat de onderneming in goed overleg per 1 november. De Raad van Bestuur is Klein zeer erkentelijk voor zijn jarenlange inzet.

Bij Sky Radio Group is Erik de Zwart (1957) benoemd tot Station Director van Radio Veronica. Erik de Zwart begon zijn carrière in 1980 bij Veronica, toen nog publieke omroep. Sinds 2007 is De Zwart weer verbonden aan Radio Veronica, als 'station voice' en als DJ van het programma Top 40 Hitdossier. De Zwart volgt Niels Hoogland op die per 1 november de onderneming verlaat. Geert-Jan van der Snoek neemt sinds 1 oktober tijdelijk waar als algemeen directeur van Sky Radio Group.

www.tmg.nl

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken