Jongerenkrant 7Days is flink vernieuwd
- Media
- 31 okt 2014 @ 14:45
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MediastrategiePrintMediaBranding
- 31 okt 2014 @ 14:45
- Redactie Media
Jongerenkrant 7Days valt vandaag in een compleet nieuwe jas op de deurmat bij duizenden lezers. De veranderingen: een prominentere plek voor beeld, meer nadruk op achtergrond en opinie, nog meer bijdragen van jongeren zelf én een nieuwe columnist.
‘Een van de belangrijkste pijlers van 7Days is om jongeren serieus te nemen en ze ruimte te geven om van zich te laten horen’, vertelt hoofdredacteur Lotte Stegeman. ‘Om die missie nog meer kracht bij te zetten, hebben we nu de nieuwe rubriek Podium, waarin we iedere week jongeren portretteren die iets bijzonders hebben gedaan of meegemaakt. Door de krant heen zag je hen altijd al terugkomen, het werd hoog tijd voor een vaste plek.’
Daarnaast bevat de vernieuwde 7Days nóg meer vaste bijdragen van jong talent dan voorheen. In de nieuwe maandelijkse kookrubriek gaat 7Days eten bij een jong kookwonder en in ‘Lezen voor je lijst’ tippen middelbare scholieren lijstboeken. Voorin de krant geeft een van de bloggers van Sevendays.nl zijn of haar kijk op het nieuws.
Tegelijk met de lancering van deze vernieuwde 7Days start de tweewekelijkse column van filmmaker en acteur Nils Verkooijen (17, bekend van onder meer Dansen op de Vulkaan, Spijt! en Oorlogsgeheimen). Daarin besteedt hij aandacht aan kunst en cultuur. Nodig, vindt hij, want volgens hem komen tieners – hijzelf ook – er te weinig mee in aanraking. Verkooijen: ‘Ik hoop in mijn columns de lezers kennis te laten maken met iets waar ze anders nooit van zouden horen en dus ook niks van zouden zien.’ Deze week koos hij voor tentoonstelling ‘Solid Light Films’ van Anthony McCall in het Amsterdamse Eye.
Ook nieuw: het aantal verwijzingen naar de eigen website is toegenomen. Papier en online vullen elkaar aan. Achter de schermen wordt trouwens hard gewerkt aan een splinternieuwe Sevendays.nl, die binnenkort live gaat.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- Nils Verkooijen
- bloggers
- jongeren
- vormgeving
- columnist
- restyling
- Lotte Stegeman
- 7Days
- website
- Podium
- sevendays.nl
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- MamaMagazine.nl nieuwe aanwinst... 29-03-2024
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing