Luc Peters nieuwe COO van SBS Broadcasting

Luc Peters nieuwe COO van SBS Broadcasting
  • Media
  • 8 okt 2014 @ 10:16
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PersonaliaTelevisieMediastrategieZakelijk

Luc Peters is door SBS per direct benoemd tot Chief Operating Officer en zal deel uitmaken van de directie van SBS. Hij wordt verantwoordelijk voor het operationele beleid en de dagelijkse uitvoering van de verschillende strategische projecten binnen SBS Broadcasting. Daarnaast geeft hij leiding aan het zakelijk management van het programmabedrijf dat de zenders SBS6, Net5 en Veronica exploiteert en het digitale platform KIJK.

Peter de Mönnink, CEO van Sanoma/SBS: 'Ik ben ervan overtuigd dat Luc met zijn kennis en ervaring een substantiële bijdrage zal leveren aan het operationele beleid van SBS. Ik ben dan ook verheugd dat hij toetreedt tot de directie. Luc gaat binnen SBS een accelererende en verbindende rol vervullen in de diverse gezamenlijke projecten van Sanoma, SBS en Talpa.'

Peters: 'Met veel plezier heb ik de afgelopen twee jaar samengewerkt met gedreven mensen die met veel passie aan onze mooie zenders en programma’s werken. Deze stap geeft me de mogelijkheid om met de verschillende afdelingen tot een nog hechtere samenwerking te komen en vanuit die kracht ook de synergie tussen Sanoma, SBS en Talpa te versterken.'

Luc Peters was de afgelopen twee jaar al werkzaam als operations director bij SBS Broadcasting. In deze functie gaf hij leiding aan de content acquisitie-teams en was hij verantwoordelijk voor het presentatoren- en talentenmanagement bij SBS. Daarvoor was hij werkzaam bij Eyeworks in diverse functies.

SBS Broadcasting is een mediabedrijf met tv-zenders Net5, SBS 6 en Veronica en VOD-platform KIJK. Daarnaast maakt Veronica Uitgeverij onderdeel uit van SBS, dit is de uitgever van Veronica Magazine en Totaal TV. Verder heeft SBS een eigen productiemaatschappij, SBS Productions. SBS is voor 67% onderdeel van Sanoma en voor 33% van Talpa. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken