NY Times en Springer steken 3 miljoen euro in Blendle
- Media
- 27 okt 2014 @ 11:22
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - ZakelijkMediaOnlineJournalistiekVerdienmodellen
- 27 okt 2014 @ 11:22
- Redactie Media
De investeringstakken van The New York Times en Axel Springer steken 3 miljoen euro in de internationale ontwikkeling van Blendle, de digitale nieuwskiosk die nu nog louter in Nederland actief is. De waarde van Blendle zou door de investeerders worden geschat op 13 miljoen euro.
Het geïnvesteerde geld zal door de startup worden gebruikt om internationaal uit te breiden, stellen oprichters Alexander Klöpping en Marten Blankesteijn in een interview met NU.nl.
Over de geschatte waarde van de kiosk zegt Klöpping: 'Het staat in geen enkele verhouding met de waarde die er daadwerkelijk nu is.' Blendle maakt namelijk nog helemaal geen winst, al vertoont de omzet wel een stijgende lijn. In de afgelopen drie maanden groeiden de inkomsten maandelijks met 10 tot 43%.
De Blendle-oprichters zeggen op NUtech.nl dat buitenlandse uitgevers steeds vaker interesse tonen in de digitale kiosk. Volgens Klöpping (foto) was het bijvoorbeeld 'bizar simpel' om het tijdschrift The Economist op het platform te krijgen, nadat Nederlandse uitgevers juist lange tijd terughoudend waren.
De nieuwe investeerders krijgen geen controle over welke uitgevers wel en niet op Blendle zullen worden aangesloten. Onduidelijk is nog naar welke landen Blendle als eerste gaat uitbreiden.
Met heel veel trots kunnen we eindelijk aankondigen @nytimes en Axel Springer €3 mio investeren in @blendle https://t.co/MBN3UiGMtS
— Alexander Klöpping (@AlexanderNL) October 26, 2014
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- investering
- New York Times
- interview
- Axel Springer
- investeerder
- Blendle
- 3 miljoen euro
- kiosk
- Duitsland
- Marten Blankesteijn
- internationaal
- Amerika
- NU.nl
- NY Times
- kopen
- artikelen
- Alexander Klöpping
- VS
- media
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing