Talpa vestigt dochterbedrijf in Dubai

Talpa vestigt dochterbedrijf in Dubai
  • Media
  • 8 okt 2014 @ 16:21
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • TelevisieZakelijkConceptenMakers

Tv-producent Talpa breidt uit naar het Midden-Oosten. Het bedrijf van media-tycoon John de Mol vestigt een dochteronderneming in Dubai, onder de naam Talpa Middle East. Dit nieuwe productiebedrijf gaat lokale versies in de Arabische taal maken van succesvolle Talpa-formats.

De eerste productie is het derde seizoen van The Voice Arabia, zo meldt Talpa. De eerste twee edities daarvan werden door een andere maatschappij gemaakt. De ervaren producent Ziad Kebbi gaat deze dochter leiden. 

Directeur Maarten Meijs van Talpa Global laat weten dat de Arabisch sprekende wereld zich in hoog tempo heeft ontwikkeld. 'With 350 million people spread over such a vast area in so many countries, it is clearly a region with many opportunities. We're therefore very pleased to have Ziad Kebbi on board. He has worked with every broadcaster in the region and is thoroughly familiar with the Talpa catalogue.'

Kebbi: 'We can now super serve Arab broadcasters with dedicated resources, local expertise and Talpa's format leadership to create outstanding television for Arab audiences everywhere.'

Talpa Middle East is de tweede volledige dochteronderneming van Talpa. In 2012 werd Talpa USA opgericht, dat is gevestigd in Los Angeles.

Het mediabedrijf van John de Mol maakt ook in andere landen televisieprogramma's, onder meer door samenwerking met lokale productiehuizen. Zo kondigde Talpa vorige maand een Chinese realityshow aan. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken