TMG: 'Digitale Telegraaf op zondag is een succes'
- Media
- 6 okt 2014 @ 10:25
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - JournalistiekOnlineMediaBereik
- 6 okt 2014 @ 10:25
- Redactie Media
De digitale zondagseditie van De Telegraaf is een succes. Dit concludeert hoofdredacteur Sjuul Paradijs ruim vijf maanden na de introductie. De eerste zondagseditie verscheen eind april.
Paradijs noemt het fascinerend dat 100.000 tot 170.000 abonnees de moeite nemen op zondag de krantenpagina’s op digitale wijze te lezen op het computerscherm. De krant introduceerde de digitale versie in aanloop naar het WK voetbal en ging er daarna mee door. Vanaf volgende week verschijnt deze zondagse krant net als de papieren krant in de nieuwe vormgeving.
'Veel lezers hechten aan de selectie van het nieuws', zegt Paradijs op ThePostOnline. 'Het levert ons ook veel digitale abonnees op. Zoals het er nu naar uitziet, gaan we door. Het is een uniek product. Als dat lezers tevreden stelt, dan maken we dat.'
De hoofdredacteur vindt het onterecht dat hij lezers 21% BTW moet doorberekenen voor de digitale krant, terwijl papieren kranten in het lage tarief vallen. Hij voert daarom naar eigen zeggen al geruime tijd een actieve lobby.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- MamaMagazine.nl nieuwe aanwinst... 29-03-2024
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing