Voorzitter Moslim Omroep stapt op na conflict
- Media
- 20 okt 2014 @ 12:52
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - TelevisieZakelijkPolitiekMakers
- 20 okt 2014 @ 12:52
- Redactie Media
Net als zijn voorgangers NMO en NIO is de huidige Moslim Omroep het strijdtoneel van bestuurlijk geruzie en rechtszaken. Bestuursvoorzitter Willem van der Meer de Walcheren is opgestapt wegens een hoog opgelopen conflict.
Dit meldt Het Parool. Moslimomroepen in het publieke bestel worstelen altijd al met de verschillende stromingen binnen de eigen organisatie. Die situatie is blijkbaar niet veranderd nu koepelomroep NTR toezicht houdt.
Eerder deze maand is Van der Meer de Walcheren teruggetreden als voorzitter van de Moslim Omroep, naar eigen zeggen omdat een ander bestuurslid weigerde op te stappen. Ook zegt de voormalige voorzitter dat zijn vertrek verband houdt met de invloed die de Stichting Zendtijd Moslims (SZM) uitoefent op de programmering en keuze van producenten. Die stichting heeft de zendmachtiging in handen, maar mag zich van het Commissariaat van de Media niet met de inhoud van de programma's bemoeien.
Een ander conflictpunt betreft de omgang met de Palestijns-Nederlandse tv-producent Radi Suudi, één van de oprichters van de Moslim Omroep. Met hem blijken in het verleden afspraken te zijn gemaakt over het leveren van programma's. Van der Meer de Walcheren wilde die overeenkomst nakomen, maar zijn medebestuurders niet.
Onlangs verloor Suudi een kort geding over dit conflict met de Moslim Omroep. Er loopt nog een rechtszaak waarin hij Van der Meer de Walcheren als getuige heeft gedagvaard.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- tv-producent
- Stichting Zendtijd Moslims
- omroep
- NIO
- voorzitter
- Moslim Omroep
- Willem van der Meer de Walcheren
- bestuur
- CvdM
- conflict
- moslims
- Hilversum
- Publieke Omroep
- NMO
- Radi Suudi
- islam
- SZM
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing