WPG Uitgevers optimistisch ondanks 12 miljoen verlies

WPG Uitgevers optimistisch ondanks 12 miljoen verlies
  • Media
  • 15 okt 2014 @ 11:17
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PrintZakelijkVerkoopJournalistiek

WPG Uitgevers heeft over 2013 een nettoverlies van 12,2 miljoen euro geleden. Die rode cijfers komen goeddeels door eenmalige reorganisatiekosten en diverse afwaarderingen. Zonder die eenmalige kosten zou een klein operationele winst van 0,8 miljoen euro zijn geboekt op een omzet van 160 miljoen euro. Daarom blijft het bedrijf optimistisch over de toekomst.

WPG Uitgevers heeft in 2013 over een omzet van 160 miljoen euro een bescheiden operationele winst behaald van 0,8 miljoen euro. Het uiteindelijke netto resultaat liep conform de verwachtingen uit op een stevig verlies. De oorzaak is een forse reorganisatie. Door het verwerken van eenmalige reorganisatiekosten ter hoogte van 10 miljoen euro en afwaarderingen eindigde 2013 met een negatief resultaat van 12,2 miljoen euro. Het bedrijf is intussen schuldenvrij. Koen Clement, algemeen directeur van WPG Uitgevers, verwacht dat de groep voor 2014 gezonde winstcijfers zal realiseren.

WPG Uitgevers, het Nederlands-Belgische concern met uitgeverijen als De Bezige Bij, AW Bruna, Zwijsen en Standaard Uitgeverij en tijdschriften als Vrij Nederland, Happinez en Voetbal International, nam met het oog op de toekomst van de groep afscheid van een aantal werkmaatschappijen en uitgaven. Allen zijn elders ondergebracht of door een management buy out verzelfstandigd.

Belangrijk is dat Voetbal International onderdeel blijft van WPG. Na een uitgebreide verkenning is besloten dat Voetbal International behouden blijft en dat WPG verder zal investeren in deze succesvolle activiteit.

Het vertrouwen van de directie in de toekomst van WPG weerspiegelt zich in recente initiatieven. Zo start WPG Media, de business unit waar nieuwe modellen worden ontwikkeld rond domeinen als kindermedia, mindstyle en actief leven en bewegen. Een van de eerste activiteiten van WPG Media is het participeren in Tracks & Trails, het toonaangevende multimediale platform voor wandelaars.

WPG Media zal tezamen met een groot deel van de Amsterdamse activiteiten begin 2015 worden gehuisvest aan de Wibautstraat in Amsterdam. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken