Bezoek verdubbeld op nieuwe website FD

Bezoek verdubbeld op nieuwe website FD
  • Media
  • 17 nov 2014 @ 09:08
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • ZakelijkOnlineJournalistiekMedia

De nieuwe website van het FD, die eind september werd gelanceerd, trekt twee keer zoveel bezoekers als het oude FD.nl. Hoofdredacteur Jan Bonjer: 'Mijn redactie is 'web first' gaan werken en levert de hele dag nieuws op maat. Dat slaat aan.'

In oktober trok FD.nl ruim 1,1 miljoen unieke bezoekers. Dat is ruim twee keer zoveel als in de periode januari tot en met september, toen er maandelijks 510.000 unieke bezoekers naar FD.nl kwamen. Omdat het FD een betaalde website heeft, kunnen alleen abonnees er gebruik van maken. Niet-abonnees kunnen na een registratie gratis tien artikelen per maand lezen. Het aantal bezoekers dat zich registreert is sinds oktober met 40% tot 50% toegenomen. Ook is er aanzienlijk meer verkeer op FD.nl vanuit vermeldingen op sociale media zoals Twitter en LinkedIn, maar ook Facebook.

Het nieuwe FD.nl bestaat uit drie onderdelen: Home (de sterk gevisualiseerde nieuwsselectie van de FD-redactie), Mijn Nieuws (een persoonlijke nieuwspagina op maat) en Laatste Nieuws. Alle nieuwsberichten, analyses, achtergrondartikelen en interviews van de redactie zijn direct digitaal beschikbaar voor de abonnees.

'Als een redacteur om 16:00 uur klaar is met zijn artikel, is er geen reden meer om abonnees 15 uur te laten wachten voordat ze dat artikel in de papieren krant kunnen lezen', zegt Bonjer. 'Dat artikel is nu meteen digitaal beschikbaar.' De ochtend blijft evenwel een belangrijk publicatiemoment voor het FD. Bijzondere primeurs worden ’s ochtends simultaan op de website en in de krant gepubliceerd.

'Meer dan 90% van de FD-abonnees heeft een smartphone of tablet', aldus Bonjer. 'Een te klein deel van die abonnees las ons digitaal. Met het nieuwe FD.nl bereiken we lezers steeds meer online. De papieren krant is nog steeds wezenlijk voor ons, maar de nieuwe site is een belangrijke stap om de krant toekomstbestendig te maken.'

Bezoekers lezen de artikelen op FD.nl even gemakkelijk op de desktop, tablet of smartphone omdat de site responsive is. Dit betekent dat het dagblad altijd en overal beschikbaar is via alle (mobiele) apparaten.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken