The Media Exchange test retargeting FM-zenders

The Media Exchange test retargeting FM-zenders
  • Media
  • 21 nov 2014 @ 12:20
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • MediaReclameRadioOnline advertisingBereik

Retargeting via de radio. Het klinkt onmogelijk maar The Media Exchange heeft er een speciale techniek voor ontwikkeld. Luisteraars kunnen na het horen van de radiocommercial op hun computer direct worden benaderd met een banner. 538 Groep, Sky Radio Group, Radio 10 en 100% NL werken mee aan de test van deze nieuwe vorm van retargeting.

Een radiocommercial horen en kort daarna op het web reclames zien van dezelfde adverteerder, dat is wat deze nieuwe techniek mogelijk maakt. Met digitale radiostations gebeurt het al, en nu kunnen adverteerders ook retargeten op basis van het online bereik van FM-zenders.

De techniek, ontwikkeld door The Media Exchange, maakt ook inzichtelijk welke mensen de commercial hebben gehoord en vervolgens naar de website zijn gegaan, de zogenaamde post (listen) visits- en conversions. Dit is een eerste stap om de reclame-effecten van reguliere radiocampagnes te analyseren en te zien wat de invloed is op online gedrag.

Zenders waarbij dit mogelijk is zijn Radio 538, SLAM!FM, Sky Radio, Radio Veronica, Classic FM, Radio 10 en 100% NL. 'Het gaat in eerste instantie om een test', benadrukt The Media Exchange.

Directeur Arthur Hoogendijk zegt tegen Emerce: 'Technisch werkt het zo dat we op het moment dat er commercials gepland staan, een segmentpixel afvuren. Mediabureaus kunnen vervolgens cookies zetten om data te verzamelen.' 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken