Media Profiler komt met downloadbare mediakaarten

Media Profiler komt met downloadbare mediakaarten
  • Media
  • 11 nov 2014 @ 00:04
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PRMediaCommunicatieZakelijk

Media Profiler heeft de dienst Calenders uitgebreid met downloadbare media- en tariefkaarten. PR- en marketingmanagers kunnen zo overzichten van deadlines, verschijningsdata en redactionele kalenders van ruim 200 printuitingen op één centrale plek terugvinden en downloaden. Een handige tool bij het maken van PR- en marketingplanningen.

Media Profiler heeft eind vorig jaar de dienst Calenders geintroduceerd om PR- en marketingprofessionals nog beter te ondersteunen bij het maken van hun jaarplanningen en het verbinden van PR en marketing.

Inmiddels biedt het bureau ook downloadbare NSTD-kaarten, saleskits en tariefkaarten van de print publicaties in de mediadatabase. Het betreft ruim 200 technische en lifestyle titels. De mediakaarten zijn als PDF-bestand gekoppeld aan de profielen van de publicaties in de mediadatabase. In de komende weken en maanden worden de huidige kaarten aangevuld met of vervangen door de edities van 2015.

Komend jaar zullen de mediakaarten van nog meer titels worden toegevoegd aan de database zodat PR- en marketingmanagers zoveel mogelijk mediakaarten van voor hun relevante mediarelaties dus snel, handig en downloadbaar op één plek kunnen vinden en raadplegen.

De reden voor deze uitbreiding van de dienstverlening is dat de disciplines PR en marketing steeds vaker met elkaar verbonden in de communicatiestrategie van bedrijven. Bij het maken van jaarplanningen worstelen PR- en marketingmanagers van technologiebedrijven en consultants van PR-bureaus jaarlijks met de klus van het verzamelen van deadlines en redactionele kalenders voor hun PR- en marketingdoelen. Deze informatie is nu dus centraal te vinden van een groot deel van de Nederlandse en Belgische tech-pers.

Met de dienst Calenders hebben PR- en marketingprofessional toegang tot lijsten met de deadlines, verschijningsdata, redactionele kalenders (indien beschikbaar) en nu dus ook de mediakaarten van inmiddels ruim 200 titels in de vakpers, business media en consumentenmedia. Deze lijsten zijn sorteerbaar op de 100 onderwerpen waarmee Media Profiler haar database heeft ingericht. Doel is dat PR- en marketingmanagers van technologiebedrijven en consultants van PR-bureaus effectiever kunnen plannen. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken