NOS boos om 'onjuiste' PR-campagne ANP
- Media
- 17 nov 2014 @ 10:14
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - PromotieMediastrategiePRJournalistiekBranded content
- 17 nov 2014 @ 10:14
- Redactie Media
De NOS is boos op het ANP vanwege een bericht waarin het persbureau claimt dat het tegen betaling PR-campagnes onder de aandacht kan brengen bij diverse media, waaronder het NOS Journaal. De commerciële tak van het persbureau, ANPinOpdracht, haalt als voorbeeld theemerk Lipton aan dat aandacht kreeg in het nieuwsprogramma.
Dit meldt weblog Follow The Money, die citeert uit een bericht van ANPinOpdracht: ‘Zon, zee, strand en waterballonnen. Hoe Lipton Ice Tea het NOS Journaal en Hart van Nederland haalde.’ ANPinOpdracht ontleent zijn bestaansrecht aan het creëren van content in opdracht van bedrijven. ‘Wij brengen uw boodschap onder de aandacht. Professioneel, effectief en met de snelheid van het nieuws.’
NOS-directeur Jan de Jong vindt deze boodschap van het ANP onjuist en schadelijk voor de onafhankelijkheid van de NOS. 'We gaan dit broodje aap-verhaal zo snel mogelijk uit de wereld helpen.' Het ANP geeft toe ‘niet de gelukkigste woordkeus gemaakt te hebben’.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- misleiding
- media
- Public Relations
- ANPinOpdracht
- Follow The Money
- branded content
- journalistiek
- Jan de Jong
- PR
- campagnes
- nieuws
- NOS Journaal
- promotie
- ANP
- NOS
- Lipton
- content
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing