NOS boos om 'onjuiste' PR-campagne ANP

NOS boos om 'onjuiste' PR-campagne ANP
  • Media
  • 17 nov 2014 @ 10:14
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PromotieMediastrategiePRJournalistiekBranded content

De NOS is boos op het ANP vanwege een bericht waarin het persbureau claimt dat het tegen betaling PR-campagnes onder de aandacht kan brengen bij diverse media, waaronder het NOS Journaal. De commerciële tak van het persbureau, ANPinOpdracht, haalt als voorbeeld theemerk Lipton aan dat aandacht kreeg in het nieuwsprogramma.

Dit meldt weblog Follow The Money, die citeert uit een bericht van ANPinOpdracht: ‘Zon, zee, strand en waterballonnen. Hoe Lipton Ice Tea het NOS Journaal en Hart van Nederland haalde.’ ANPinOpdracht ontleent zijn bestaansrecht aan het creëren van content in opdracht van bedrijven. ‘Wij brengen uw boodschap onder de aandacht. Professioneel, effectief en met de snelheid van het nieuws.’

NOS-directeur Jan de Jong vindt deze boodschap van het ANP onjuist en schadelijk voor de onafhankelijkheid van de NOS. 'We gaan dit broodje aap-verhaal zo snel mogelijk uit de wereld helpen.' Het ANP geeft toe ‘niet de gelukkigste woordkeus gemaakt te hebben’. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken