Sanoma verkoopt Golfers Magazine aan Pijper Media
- Media
- 6 nov 2014 @ 10:20
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune
- 6 nov 2014 @ 10:20
- Redactie Media
Sanoma Media Netherlands is met Pijper Media tot overeenstemming gekomen over de verkoop van Golfers Magazine. De verkoop is onder voorbehoud van positief advies van de vakbonden en OR en akkoord van de betrokken licentiegever.
De in Groningen gevestigde uitgever vestigt de titel in haar dependance in Amsterdam bij de onlangs overgenomen Sanoma titels Nieuwe Revu, Panorama en Playboy.
Pijper Media is al meer dan 40 jaar ‘a family business’. Het bedrijf geeft aansprekende titels uit op het gebied van sport, lifestyle, gastronomie en toerisme. Voorbeelden zijn o.a. Wieler Revue, Noorderland, Lekker 500, Nautique, Surfmagazine en Lonely Planet. Naast de uitgeverij heeft Pijper Media ook een full service rotatiedrukkerij met een landelijke focus. Alle magazines worden in eigen huis geproduceerd.
Anton Pijper, CEO Pijper Media over de acquisitie: “Wij zijn zeer verheugd dat Pijper Media nu ook de golfsport kan toevoegen aan onze aansprekende lijst met sporttitels. Als bedrijf zijn wij als geen ander in staat om deze niche sport te bedienen en verrijkt dit ons portfolio.”
Over Golfers Magazine
Golfers Magazine bestaat al 30 jaar en is binnen Sanoma onderdeel van de Content Marketing tak. Het magazine kent een oplage van 11.709 en verschijnt 11 keer per jaar. Na de benodigde goedkeuring gaat de titel per 1 januari 2015 over naar Pijper Media B.V.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- MamaMagazine.nl nieuwe aanwinst... 29-03-2024
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing