Techsite CNET start papieren magazine

Techsite CNET start papieren magazine
  • Media
  • 11 nov 2014 @ 08:04
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • MediaMediastrategieOnlineJournalistiekVerdienmodellen

Technologieportal CNET maakt een opmerkelijke stap: na jaren van online succes gaat de nieuwssite voor techies ook een papieren magazine uitgeven. Het lijkt paradoxaal gezien de online doelgroep, maar CNET gelooft dat er vraag naar is.

Zo'n twee decennia lang brengt CNET verhalen over technologie, reviews van producten en prijsvergelijkingen. Die kennis wordt sinds afgelopen week niet alleen online gedeeld, maar ook offline via een papieren tijdschrift.

CNET wil de kennis en bekendheid van het platform uitbreiden en op een nieuwe manier gaan verspreiden. Daarvoor is gekozen voor een medium waarvan ze denken dat de lezers erom geven: print. Best verrassend in deze tijden dat printmedia worstelen met oplagecijfers en nieuwe online verdienmodellen. 'Waar andere wegrennen van print, omarmen wij print juist om te doen wat we altijd hebben gedaan: Leuke en boeiende verhalen vertellen.'

Het magazine zal elke drie maanden verschijnen, tegen een kioskprijs van 5,99 dollar. 



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken