Endemol fuseert met Shine en CORE Media
- Media
- 18 dec 2014 @ 08:00
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - TelevisieContent
- 18 dec 2014 @ 08:00
- Redactie Media
Apollo en 21st Century Fox lanceren met ingang van 1 januari 2015 de nieuwe joint venture Endemol Shine Group, bestaande uit de mediabedrijven Endemol, Shine en CORE Media. De fusie is onlangs formeel bekrachtigd en goedgekeurd door marktautoriteiten. Het hoofdkwartier van Endemol Shine Group wordt gevestigd in Amsterdam.
Als gevolg van de joint venture ontstaat een mondiale entertainmentgroep met een omvangrijk portfolio van internationale hits, als Masterchef, American Idol, Big Brother, Broadchurch, The Money Drop, Peaky Blinders, Grantchester, Deal or No Deal, Wipeout, The Biggest Loser, Black Mirror, Mr. Bean, So You Think You Can Dance, One Born Every Minute, The Fall en Man vs. Food.
Zoals eerder bevestigd zal het fusiebedrijf worden geleid door CEO Sophie Turner Laing en Endemol’s Tim Hincks in de rol van President. Daarnaast is er een aantal nieuwe benoemingen aangekondigd, waaronder Endemol’s Edwin van Es en Boudewijn Beusmans, respectievelijk als CFO en Group Commercial Officer. Shine’s Gary Carter en Endemol’s Martha Brass worden verantwoordelijk voor de International Operations van de nieuwe onderneming.
Endemol Shine Group zal actief zijn in meer dan dertig markten wereldwijd, met een hoogwaardig portfolio van meer dan zeshonderd formats in uiteenlopende genres, alsmede producties en projecten op het gebied van digital, gaming en distributie. In de landen en territoria waar zowel Endemol als Shine met een lokale werkmaatschappij is gevestigd, zal het fusiebedrijf op zoek gaan naar de beste manier om die activiteiten samen te brengen.
Voor de Franse en Duits markt is dit proces reeds afgerond. De internationale sales- en distributie van Shine International en Endemol Worldwide Distribution worden ondergebracht in één structuur en organisatie.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing