Groep Publiekstijdschriften GPT gaat nieuwe koers varen; richt zich op magazine media
- Media
- 16 dec 2014 @ 08:40
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune
- 16 dec 2014 @ 08:40
- Redactie Media
De ledenvergadering van de branchevereniging van tijdschriftuitgevers, Groep Publiekstijdschriften (GPT), heeft maandag 15 december ingestemd met een herijking van de huidige koers van de vereniging.
Om de aansluiting te houden bij de ontwikkelingen in de markt en de behoeften van de leden, zal GPT zich de komende jaren gaan ontwikkelen tot een flexibel ingerichte vereniging met een bredere focus, gericht op magazine media.
Inhoudelijk zal de vereniging zich meer gaan richten op de digitale ontwikkelingen en vanuit een stevige kennispositie de collectieve belangenbehartiging krachtig vorm gaan geven. De focus moet leiden tot een herkenbare koers van GPT, met inzet op juist die thema’s en activiteiten die intern en extern de meest toegevoegde waarden leveren voor de leden.
Voorzitter Luc van Os: 'GPT heeft zich in de afgelopen jaren ontwikkeld tot een sterke vereniging met een belangrijk netwerk. Onze missie is thans om de aangesloten ledenbedrijven te ondersteunen bij de slag die zij maken om hun magazine merken te transformeren naar multimediale merken.'
Bij de nieuwe koers past ook een professionalisering van de verenigingsstructuur. De leden hebben gekozen voor een nieuw (kleiner) bestuur, bestaande uit vijf personen: Luc van Os (voorzitter/Hearst Magazines Netherlands), Henk Scheenstra (vice-voorzitter/Sanoma), Erik Blok (penningmeester/G+J Media), Barent Momma (Bindinc.) en Leo Schaap (Veen Media). Huidig algemeen secretaris Harriët Schrier is benoemd tot directeur.
Er is een strategisch beleidsplan 2015-2017 opgesteld waarin kernachtig wordt beschreven waar GPT zich de komende periode op gaat richten. Belangenbehartiging en brede kennisuitwisseling staan hierin centraal. Op deze manier wil GPT alle leden blijven binden, servicen en inspireren.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing