Restyling Nieuwe Revu: 'Onherstelbaar verbeterd'
- Media
- 12 dec 2014 @ 11:36
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - PrintJournalistiekMakersMedia
- 12 dec 2014 @ 11:36
- Redactie Media
Nieuwe Revu is vanaf deze week gerestyled. Naast een nieuw formaat (net wat groter dan het vorige), ander papier en een andere bindwijze heeft de nieuwe Nieuwe Revu ook inhoudelijk een opfrisbeurt gekregen. De toon is wat volwassener en de volgens hoofdredacteur Erik Noomen ‘onherstelbaar verbeterde editie’ telt enkele nieuwe rubrieken zoals Feiten, de weggeefpagina Club Revu en de gerestylde ‘probleemrubriek’ waarin presentatoren Tim Hofman en Maxim Hartman vragen van lezers beantwoorden.
'We hebben Nieuwe Revu met man en macht klaargestoomd voor 2015, en verder', zegt Noomen op Revu.nl. 'Strakker, volwassener en toch nog even tegendraads als altijd. We blijven immers Nieuwe Revu, de wantrouwende vechthond onder de nieuws- en opiniebladen.'
Noomen is uiteraard trots op het resultaat. 'Uit onderzoek blijkt helaas dat lezers bijna nooit doorhebben dat hun lijfblad een facelift heet ondergaan. Ik heb geen enkele illusie dat nu wél wordt opgemerkt hoe slim onze artdirector Manolito Joosten alle fonts, stramienen, typogrammen en zelfs de zetspiegel onder handen heeft genomen. Ook de nieuwe rubrieken zullen ongetwijfeld minder opvallen dan wij hopen. Dat we nu ‘lumbeck’ zijn, op nieuw papier en zelfs een maatje groter: het zal de gemiddelde lezer worst wezen. En dat is prima, want het gaat om de verhalen. De emoties die ze oproepen. De verrassing en de verbazing. De artikelen in deze onherstelbaar verbeterde editie zijn als vanouds.'
Nieuwe Revu werd eerder dit jaar door Sanoma verkocht aan Pijper Media.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- Pijper Media
- vormgeving
- restyling
- Erik Noomen
- magazine
- tijdschrift
- design
- weekblad
- hoofdredacteur
- Revu
- Nieuwe Revu
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing