Restyling Nieuwe Revu: 'Onherstelbaar verbeterd'

Restyling Nieuwe Revu: 'Onherstelbaar verbeterd'
  • Media
  • 12 dec 2014 @ 11:36
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PrintJournalistiekMakersMedia

Nieuwe Revu is vanaf deze week gerestyled. Naast een nieuw formaat (net wat groter dan het vorige), ander papier en een andere bindwijze heeft de nieuwe Nieuwe Revu ook inhoudelijk een opfrisbeurt gekregen. De toon is wat volwassener en de volgens hoofdredacteur Erik Noomen ‘onherstelbaar verbeterde editie’ telt enkele nieuwe rubrieken zoals Feiten, de weggeefpagina Club Revu en de gerestylde ‘probleemrubriek’ waarin presentatoren Tim Hofman en Maxim Hartman vragen van lezers beantwoorden.

'We hebben Nieuwe Revu met man en macht klaargestoomd voor 2015, en verder', zegt Noomen op Revu.nl. 'Strakker, volwassener en toch nog even tegendraads als altijd. We blijven immers Nieuwe Revu, de wantrouwende vechthond onder de nieuws- en opiniebladen.'

Noomen is uiteraard trots op het resultaat. 'Uit onderzoek blijkt helaas dat lezers bijna nooit doorhebben dat hun lijfblad een facelift heet ondergaan. Ik heb geen enkele illusie dat nu wél wordt opgemerkt hoe slim onze artdirector Manolito Joosten alle fonts, stramienen, typogrammen en zelfs de zetspiegel onder handen heeft genomen. Ook de nieuwe rubrieken zullen ongetwijfeld minder opvallen dan wij hopen. Dat we nu ‘lumbeck’ zijn, op nieuw papier en zelfs een maatje groter: het zal de gemiddelde lezer worst wezen. En dat is prima, want het gaat om de verhalen. De emoties die ze oproepen. De verrassing en de verbazing. De artikelen in deze onherstelbaar verbeterde editie zijn als vanouds.'

Nieuwe Revu werd eerder dit jaar door Sanoma verkocht aan Pijper Media

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken