RTL Telekids in 2014 meer dan 100 miljoen keer online bekeken
- Media
- 15 dec 2014 @ 11:44
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - TelevisieOnline
- 15 dec 2014 @ 11:44
- Redactie Media
Deze week zijn er voor het eerst in de geschiedenis van RTL Telekids meer dan 100 miljoen video’s in een jaar bekeken via de Telekids app en de RTL XL omgeving. Van deze videoviews is 82% gegenereerd uit de Telekids app.
Ondanks dat het jaar 2014 nog niet ten einde is, is er al 24,8 miljoen meer gekeken dan in 2013. In 2013 werden de Telekids programma’s 75,2 miljoen keer bekeken.
Sinds de komst van intuïtief bedienbare apparaten met een touchscreen, zoals tablets en smartphones, zijn digitale media steeds toegankelijker geworden voor jonge kinderen en stijgt het online kijken van Telekids programma’s spectaculair.
RTL Telekids
RTL Telekids startte in oktober 2010 en is inmiddels uitgegroeid tot een breed entertainment platform met een zender die dagelijks uitzendt op het kanaal van RTL 8, een 24 uurs-kanaal (RTL Telekids 24/7) bij alle grote kabelaars, de Telekids gemist app, een online speelgoedwinkel (Telekids Toys), de Telekids tablet, een website, de Telekids Musical School en diverse evenementen. De Telekids programma’s zijn gericht op kinderen tussen 3 en 9 jaar en zijn Nederlands gesproken, educatief en geweldloos. Voorbeelden van vertrouwde Telekids programma’s zijn Bibaboerderij, Green-Kids, Het Mysterie van…, Chuggington, De Club van Sinterklaas, Totally Fit Kidz, Hallo K3, Brandweerman Sam, Ernst & Bobbie en Chloe’s Toverkast. Daarnaast worden er kinderfilms uitgezonden. De kinderzender is op schooldagen van 06.30 tot 10.00 uur en van 15.00 tot 17.00 uur en in het weekend van 06.30 tot 17.00 uur te zien bij RTL 8.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing