Blendle laat 41 curatoren nieuws selecteren

Blendle laat 41 curatoren nieuws selecteren
  • Media
  • 9 jan 2015 @ 12:58
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • MediaJournalistiekOnline

Online kiosk Blendle biedt gebruikers vanaf vandaag de mogelijkheid om onderwerpen te volgen. Binnen die thema's selecteren 41 experts (ofwel curatoren) de meest interessante artikelen. Blendle strikte onder meer DJ Giel Beelen, tv-presentator Arjen Lubach en journalist Mathijs Bouman van RTL Z.

In totaal kunnen gebruikers op Blendle 14 onderwerpen volgen, waaronder politiek, buitenland en wetenschap. Het aanbod is heel breed, uiteenlopend van gezondheid tot achterklap en de beste interviews.

'We hebben maanden gewerkt aan de nieuwe voorpagina van Blendle, omdat gebruikers ons luid en duidelijk hebben laten weten dat ze belangrijke functionaliteit misten: het volgen van onderwerpen', zegt Blendle-oprichter Alexander Klöpping. 'Niet iedereen heeft de tijd om zelf alle leukste artikelen uit kranten en tijdschriften te ontdekken. Maar of je nou van sport houdt of technologie, het is wel fijn als je in één keer de allerbeste artikelen over dat onderwerp voor je neus hebt. We hebben 41 geweldige experts gevonden die die selecties willen maken. Ik ben er heel blij mee; deze nieuwe functionaliteit verandert de manier waarop je Blendle gebruikt.'

Blendle telt acht maanden na de lancering meer dan 185.000 gebruikers, en kreeg recent een investering van 3 miljoen euro van The New York Times en Axel Springer. Klöpping: 'We zijn druk bezig met uitbreiden naar het buitenland, en daarvoor zijn dit soort vernieuwingen heel belangrijk. We gaan nog veel meer proberen en zien Nederland daarbij als de proeftuin, zodat we succesvolle experimenten ook kunnen introduceren in andere landen.'

Dit zijn alle experts:

Achterklap: Wim Heesterbeek (Glamorama)

Economie: Anna Dijkman (Das Kapital), Rob Goossens (Das Kapital), Janneke Willemse (WNL, BlondjesBeleggenBeter.nl), Peter Verhaar (deskundoloog), Mathijs Bouman (FD, RTL Z)

Muziek: John den Braber (Soundz, Nieuwe Revu), Meike Vlierhuis (journalist), Atze de Vrieze (3VOOR12), Giel Beelen (3FM), Michiel Veenstra (3FM)

Tech: Joost Schellevis (Tweakers), Alexander Klöpping (wijsneus), Erwin Blom (Fast Moving Targets), Alejandro Tauber (VICE), Nick Kivits (journalist, teveel opdrachtgevers om op te noemen)

Politiek: Rob Goossens (Das Kapital), Wouke van Scherrenburg (ex-NOS), Bas Paternotte (TPO Magazine), Alexander Bakker (Telegraaf)

Interviews: Jasper Piersma (Parool), Josien Wolthuizen (Parool)

Columns: Marleen Zachte (de vrouw achter @columnisten), Kluun (Kluun)

Crime: Chris Klomp (AD), Maaike Timmerman (WNL)

Gezondheid: Melvin Hazelhoff (student geneeskunde), Lucas Mevius (Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde)

Buitenland: Kitty Verduin (student international political economy), Wierd Duk (Duitsland-correspondent)

Wetenschap: Krijn Soeteman, Jop de Vrieze, Stephan van Duin, Desiree Hoving, Hidde Boersma (allen journalisten van het onvolprezen Bureau Wibaut)

Voetbal: Redactie Catenaccio.nl, Sjaak Baars (journalist/schrijver)

Media: Mark Koster (Quote), Martin Koolhoven (regisseur), Jean-Pierre Geelen (de Volkskrant), Alexander Pleijter (mediageleerde), Michiel Veenstra (3FM), Herman Roggeveen (Zappen.blog.nl), Arjen Lubach (Zondag met Lubach)

Sport: Thijs Zonneveld (AD), Martijn Hendriks (NOS) 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken