New Skool Media lanceert Pedala voor fietsende vrouw
- Media
- 28 jan 2015 @ 13:03
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - InspiratiePrintDoelgroepSport
- 28 jan 2015 @ 13:03
- Redactie Media
New Skool Media, de uitgeverij die vorig jaar tientallen tijdschriften overnam van Sanoma, lanceert dit voorjaar de nieuwe titel Pedala, gemaakt voor vrouwen die fietsen. Pedala wordt ondergebracht bij de drie bestaande fietstitels van de uitgever: Fiets, Procycling en FietsActief. Het blad en het online platform gaan alle vrouwen informeren en inspireren die fietsen of willen gaan fietsen.
Een fris en enthousiasmerend merk voor alle vrouwen die gezonder willen leven, nieuwe werelden willen ontdekken en hun grenzen willen verleggen. Dat is wat New Skool Media voor ogen staat met Pedala. De uitgever speelt hiermee in op de trend dat steeds meer (jonge) vrouwen het fietsen ontdekken.
Pedala bestaat uit een online platform en een magazine, dat 7 april wordt gelanceerd. Maar liefst 12% van de sportende vrouwen is actief op de fiets en dit aantal groeit gestaag. Met dit nieuwe merk bedient de uitgever deze groeiende doelgroep in hun informatiebehoefte.
Om de juiste tone of voice en gevoel van het merk te waarborgen zal de coördinatie in handen liggen van Nynke de Jong, co-auteur van Vrouw & Fiets en zelf fanatiek fietser, in samenwerking met de redactie van Fiets. 'We bouwen dit platform voor alle fietsende vrouwen', zegt De Jong. 'Van beginners tot wedstrijdrijdsters. Want één ding hebben ze gemeen: de liefde voor de fiets.'
Niet alleen de sport zelf komt aan bod in Pedala, ook voeding, sportieve mode, gezondheid en reizen krijgen een prominente plek in het tijdschrift. Wielrennen is niet alleen een fiets kopen en op weg gaan: het is een lifestyle waar al deze onderwerpen deel van uitmaken. Een onmisbaar platform voor vrouwen die fietsen, of vrouwen die willen gaan fietsen.
Pedala zal in 2015 viermaal uitkomen. Het eerste nummer ligt op 7 april in de winkel.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- lifestyle
- voeding
- Procycling
- lancering
- magazine
- fietsen
- New Skool Media
- mode
- wielrennen
- vrouw
- platform
- Vrouw & Fiets
- website
- doelgroep
- Nynke de Jong
- Pedala
- merk
- tijdschrift
- FietsActief
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing