Peter Lubbers tv-directeur bij SBS Broadcasting, Remko van Westerloo verlaat het bedrijf

Peter Lubbers tv-directeur bij SBS Broadcasting, Remko van Westerloo verlaat het bedrijf
  • Media
  • 12 jan 2015 @ 00:01
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • TelevisiePersonalia

Per februari wordt Peter Lubbers benoemd tot directeur televisie van SBS Broadcasting, waar hij verantwoordelijk zal zijn voor de programma’s van de zenders SBS6, Net5, Veronica en SBS9. Lubbers volgt hiermee Remko van Westerloo op, die de functie de afgelopen drie jaar heeft bekleed. Sanoma en Talpa, de aandeelhouders in SBS Broadcasting, hebben in goed onderling overleg tot deze directiewissel besloten.

Peter Lubbers is afkomstig van productiebedrijf Zodiak Media waar hij algemeen directeur was. Daarvoor was hij lange tijd werkzaam binnen het programmamanagement van RTL, waar hij als programmadirecteur onder meer verantwoordelijk was voor de succesvolle rebranding van RTL7 naar een mannenzender. Daarna trad Peter Lubbers aan als directeur media bij de AVRO, waar hij een belangrijke pionier is geweest in het toegankelijk maken van kunst en cultuur voor een groot publiek met nieuwe programma’s zoals Maestro.

Peter Lubbers: 'Voor mij is deze nieuwe functie een droombaan. Ik vind het geweldig om verantwoordelijk te zijn voor een zendergroep die zo veel verschillende Nederlanders weet te bereiken. Ik zie er dan ook naar uit om verder te bouwen aan het fundament dat reeds is gelegd bij SBS.'

CEO Peter de Mönnink van SBS/Sanoma is verheugd de nieuwe samenwerking aan te kondigen: 'Met de komst van Peter verwachten we de volgende stap te zetten in de opgaande lijn van ons bedrijf.'

Na drie jaar neemt Remko van Westerloo afscheid als directeur televisie en gaat hij zijn carrière buiten SBS voortzetten. De Mönnink: 'Remko heeft zich de afgelopen jaren in buitengewoon competitieve omstandigheden enorm ingezet en heeft een sterk team om zich heen verzameld om de programma-afdeling van SBS Broadcasting naar het volgende niveau te brengen. Ik betreur zijn vertrek, maar na zo’n periode is het goed om iemand anders, met een verse blik, deze zeer intensieve baan te laten bekleden. Ik wil Remko dan ook oprecht bedanken voor zijn bijdrage van de afgelopen jaren en ik wens hem succes met zijn volgende stap.'

Van Westerloo geldt als steunpilaar van aandeelhouder John de Mol. Sanoma wilde al eerder van de directeur televisie af, maar schrok terug vanwege het door De Mol bedongen recht om diens opvolger te mogen benoemen. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken