SpaceBillboard: Reclamepaneel in de ruimte

SpaceBillboard: Reclamepaneel in de ruimte
  • Media
  • 24 jan 2015 @ 13:39
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • Outdoor

SpaceBillboard, een ondersteuner van innovatief ruimtevaartonderzoek lanceert binnenkort het eerste reclamepaneel ooit in de ruimte. Het project is een mijlpaal en toont het groeiende belang van CubeSats in ruimteonderzoek aan.

Onderzoekers van de KU Leuven Universiteit in België kwamen op het idee om een echt reclamepaneel in de ruimte te lanceren om fondsen te werven voor hun onderzoek naar een innovatief type satelliet, genaamd CubeSats.

Een CubeSat is klein - ongeveer de grootte van een melkkarton - en erg ligt, wat het een stuk goedkoper maakt om te bouwen en te lanceren. Een CubeSat is daarom het perfecte antwoord voor universiteiten en start-ups om ook betrokken te raken in ruimtevaartonderzoek. Het verleden leert ons dat ruimtevaartonderzoek één van de belangrijkste platformen om geavanceerde technologie te ontwikkelen is.

Het Europese ruimtevaartagentschap ESA en NASA in de VS hebben actieve CubeSat programma's die de ontwikkeling van opkomende technologiën ondersteunen en hen beschikbaar maken voor de industrie.

Tjorven Delabie, mede-oprichter van SpaceBillboard zegt: "Het gaat om een echt out-ofthis-world project, dat bedrijven toelaat om hun merk de ruimte in te brengen. Het idee slaat aan, want ondertussen hebben verschillende bedrijven al hun boodschap op het billboard geplaatst."

De lancering van het reclamepaneel is voorzien voor begin 2016, van op de lanceerbasis van Alcântara in Brazilië.

Hoogste en snelste

De boodschappen op het SpaceBillboard zullen de hoogste en snelste ooit zijn, vliegend aan 27,400 km/h op een hoogte van 500 km. Het reclamepaneel zal 15 keer per dag rond de aarde cirkelen, waardoor de advertenties op het billboard de eerste ooit worden die hun boodschap letterlijk rond de wereld brengen.

Hoewel het paneel niet zichtbaar zal zijn vanop Aarde, zullen alle boodschappen continue getoond worden op de website van SpaceBillboard en zullen ze ook gebruikt worden in de campagnes van de adverteerders.

Marketing & Wetenschap

SpaceBillboard is een nieuw type van crowdfunding project, waarbij zowel particuleren als bedrijven hun schouders onder innovatief ruimtevaart- onderzoek zetten. Voor bedrijven is het kopen van één of meerdere van de 400 beschikbare vakjes op het billboard een perfecte mogelijkheid om hun innovativiteit in de verf te zetten.

Persoonlijke berichten

Het inspireren van mensen rond ruimtevaart is een belangrijk onderdeel van de missie van SpaceBillboard. Daarom kan je ook zelf een persoonlijke boodschap op het paneel plaatsen. Tot nu toe hebben al enkele mensen hun boodschap met de wereld gedeeld. De meeste boodschappen zijn liefdesverklaringen die letterlijk de wereld rond zullen gaan.

In de ruimte

Wanneer het SpaceBillboard volledig uitverkocht is, zal het op een CubeSat geplaatst worden. De satelliet waarop het billboard geplaatst wordt voert bovendien een wetenschappelijke missie uit. Deze CubeSat wordt gelanceerd in een baan rond de aarde en zal daar tot tien jaar lang zal blijven vliegen. Daarna zal de satelliet opbranden in de atmosfeer, zodat er geen ruimtepuin overblijft.

Over SpaceBillboard

SpaceBillboard werd in 2014 opgericht door drie doctoraatsstudenten van de Belgische KU Leuven universiteit om innovatief ruimtevaartonderzoek aan een aanvaardbare kost te ondersteunen. SpaceBillboard staat aan het voorfront bij het bouwen van innovatieve en slimme technologieplatformen, die onze manier van leren, leven en werken in de toekomst zullen helpen verbeteren.

www.spacebillboard.com

 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken