Coosto breidt uit met real-time RTV-monitoring
- Media
- 20 feb 2015 @ 10:03
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - RadioTelevisie
- 20 feb 2015 @ 10:03
- Redactie Media
Coosto monitort vanaf heden naast social media, blogs, nieuwssites, kranten en tijdschriften ook de inhoud van radio- en televisieprogramma’s. Coosto verrijkt zijn social media data met RTV-data van Media Distillery.
Organisaties zijn hierdoor in staat vrijwel alle media real-time te monitoren op naamsvermelding; zoals de eigen merknaam en die van de concurrentie. Daarbij voegt Coosto statistieken toe zoals sentimentanalyse en is het mogelijk te filteren op titels, e-mail alerts in te stellen en rapportages uit te draaien.
Sinds 2009 slaat Coosto alle social media-berichten op die openbaar op het Nederlandse web worden geplaatst en gebruikers kunnen daar onbeperkt doorheen zoeken. Vorig jaar is hier de data van Blendle aan toegevoegd, waarmee het eveneens mogelijk is door kranten en tijdschriften te zoeken. Nu is ook radio en televisie toegevoegd aan deze data. Gebruikers die deze mogelijkheid willen instellen, nemen het als extra functionaliteit af, geven hun zoekopdracht door aan Coosto en vinden de resultaten tussen de andere bronnen.
Rens Dietz, marketingmanager bij Coosto: 'Coosto is steeds op zoek naar manieren om de data nóg completer te maken. Als je bedrijf of merk wordt genoemd op radio of televisie wil je dit direct weten, niet in de laatste plaats vanwege het grote bereik. De sociale media, kranten, tijdschriften, radio en televisie vanaf één plek meten, zorgt voor het meest zuivere en heldere inzicht in jouw merk. Wij bieden die mogelijkheid nu.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing