Coosto breidt uit met real-time RTV-monitoring

 Coosto breidt uit met real-time RTV-monitoring
  • Media
  • 20 feb 2015 @ 10:03
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • RadioTelevisie

Coosto monitort vanaf heden naast social media, blogs, nieuwssites, kranten en tijdschriften ook de inhoud van radio- en televisieprogramma’s. Coosto verrijkt zijn social media data met RTV-data van Media Distillery.

Organisaties zijn hierdoor in staat vrijwel alle media real-time te monitoren op naamsvermelding; zoals de eigen merknaam en die van de concurrentie. Daarbij voegt Coosto statistieken toe zoals sentimentanalyse en is het mogelijk te filteren op titels, e-mail alerts in te stellen en rapportages uit te draaien.

Sinds 2009 slaat Coosto alle social media-berichten op die openbaar op het Nederlandse web worden geplaatst en gebruikers kunnen daar onbeperkt doorheen zoeken. Vorig jaar is hier de data van Blendle aan toegevoegd, waarmee het eveneens mogelijk is door kranten en tijdschriften te zoeken. Nu is ook radio en televisie toegevoegd aan deze data. Gebruikers die deze mogelijkheid willen instellen, nemen het als extra functionaliteit af, geven hun zoekopdracht door aan Coosto en vinden de resultaten tussen de andere bronnen.

Rens Dietz, marketingmanager bij Coosto: 'Coosto is steeds op zoek naar manieren om de data nóg completer te maken. Als je bedrijf of merk wordt genoemd op radio of televisie wil je dit direct weten, niet in de laatste plaats vanwege het grote bereik. De sociale media, kranten, tijdschriften, radio en televisie vanaf één plek meten, zorgt voor het meest zuivere en heldere inzicht in jouw merk. Wij bieden die mogelijkheid nu.'

www.coosto.com

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken