Dafne: online tijdschrift over creatieve industrie
- Media
- 10 feb 2015 @ 09:37
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - OnlineDigitaalInnovatieMediaCreatie
- 10 feb 2015 @ 09:37
- Redactie Media
De Nederlandse creatieve industrie heeft sinds vandaag een eigen podium erbij: Dafne.com. Dit nieuwe Engelstalige online tijdschrift besteedt aandacht aan Nederlands creatief werk. Dafne staat voor Design, Dance, Architecture, Fashion, News, E-Culture en Entertainment.
De Nederlandse creatieve industrie bestaat uit 97.000 bedrijven. 47% daarvan betreft kleine bedrijfjes. Dankzij de digitale revolutie kunnen ook zzp'ers nu een webshop runnen en online klanten over de hele wereld bereiken. Dit is een grote kans voor de export en de status van Nederland als kennis- en innovatie-economie. 62% van alle bedrijven in de creatieve industrie investeert in innovatie, dat resulteert in een onuitputtelijke stroom van vernieuwende ontwerpen.
Dafne.com is een etalage voor deze creatieve bedrijven en ontwerpers. Een online schatkamer gevuld met inspirerende, sexy en verrassende creaties. Producten, diensten en ontwerpen om van te dromen. Lezers zien spraakmakende meubels, innovatieve woningen en wolkenkrabbers, luisteren naar trance of rockmuziek, zien stijlvolle fashion shows of de allernieuwste games en apps.
Dafne's definitie van Nederlands ontwerp gaat uit van de globale economie en open grenzen. Dafne wordt hét internationale podium voor creatieve ondernemers in Nederland en uit Nederland. Er is ruimte voor Nederlandse architecten uit New York, een Marokkaanse kledingontwerper die in Nederland heeft gestudeerd en de Nederlandse auto-ontwerpers met hun nieuwste Franse en Duitse modellen.
Dafne is Engelstalig en toont een internationaal publiek een creatief en open Nederland zonder de gebruikelijke tulpen en windmolens. Het tijdschrift staat niet teveel stil bij de Nederlandse afkomst maar focust op wat interessant, stijlvol en sexy is, om lezers een inspirerende ervaring te bieden. De website zal bekende namen mengen met jonge talenten die al een webshop hebben maar nog geen internationaal publiek trekken.
Het tijdschrift bericht ook over economische aspecten van de creatieve industrie en krijgt een speciaal katern waar creatieve bedrijven links naar overheidsregelingen kunnen vinden. Omdat de creatieve industrie een Topsector is zijn er talrijke stimuleringsprogramma’s, maar deze te doorgronden is voor veel creatieve professionals net zo fijn als een bezoek aan de tandarts. Dafne kan dat niet leuker maken maar probeert te helpen om de weg te vinden naar de passende regeling.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- inspiratie
- website
- News
- magazine
- creatie
- Fashion
- Architecture
- werk
- E-Culture
- Design
- DAFNE
- online
- tijdschrift
- Entertainment
- innovatie
- sexy
- Dance
- creatieve industrie
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing