Dafne: online tijdschrift over creatieve industrie

Dafne: online tijdschrift over creatieve industrie
  • Media
  • 10 feb 2015 @ 09:37
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnlineDigitaalInnovatieMediaCreatie

De Nederlandse creatieve industrie heeft sinds vandaag een eigen podium erbij: Dafne.com. Dit nieuwe Engelstalige online tijdschrift besteedt aandacht aan Nederlands creatief werk. Dafne staat voor Design, Dance, Architecture, Fashion, News, E-Culture en Entertainment.

De Nederlandse creatieve industrie bestaat uit 97.000 bedrijven. 47% daarvan betreft kleine bedrijfjes. Dankzij de digitale revolutie kunnen ook zzp'ers nu een webshop runnen en online klanten over de hele wereld bereiken. Dit is een grote kans voor de export en de status van Nederland als kennis- en innovatie-economie. 62% van alle bedrijven in de creatieve industrie investeert in innovatie, dat resulteert in een onuitputtelijke stroom van vernieuwende ontwerpen.

Dafne.com is een etalage voor deze creatieve bedrijven en ontwerpers. Een online schatkamer gevuld met inspirerende, sexy en verrassende creaties. Producten, diensten en ontwerpen om van te dromen. Lezers zien spraakmakende meubels, innovatieve woningen en wolkenkrabbers, luisteren naar trance of rockmuziek, zien stijlvolle fashion shows of de allernieuwste games en apps.

Dafne's definitie van Nederlands ontwerp gaat uit van de globale economie en open grenzen. Dafne wordt hét internationale podium voor creatieve ondernemers in Nederland en uit Nederland. Er is ruimte voor Nederlandse architecten uit New York, een Marokkaanse kledingontwerper die in Nederland heeft gestudeerd en de Nederlandse auto-ontwerpers met hun nieuwste Franse en Duitse modellen.

Dafne is Engelstalig en toont een internationaal publiek een creatief en open Nederland zonder de gebruikelijke tulpen en windmolens. Het tijdschrift staat niet teveel stil bij de Nederlandse afkomst maar focust op wat interessant, stijlvol en sexy is, om lezers een inspirerende ervaring te bieden. De website zal bekende namen mengen met jonge talenten die al een webshop hebben maar nog geen internationaal publiek trekken.

Het tijdschrift bericht ook over economische aspecten van de creatieve industrie en krijgt een speciaal katern waar creatieve bedrijven links naar overheidsregelingen kunnen vinden. Omdat de creatieve industrie een Topsector is zijn er talrijke stimuleringsprogramma’s, maar deze te doorgronden is voor veel creatieve professionals net zo fijn als een bezoek aan de tandarts. Dafne kan dat niet leuker maken maar probeert te helpen om de weg te vinden naar de passende regeling.

www.dafne.com 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken