De Standaard start project De Correspondenten

De Standaard start project De Correspondenten
  • Media
  • 10 feb 2015 @ 11:29
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PrintJournalistiekMediaOnline

De Vlaamse krant De Standaard is gestart met een nieuw project waarin het acht verslaggevers extra tijd, ruimte en budget geeft om dieper te graven. Dit project heet De Correspondenten, een naam die wat doet denken aan het recente Nederlandse journalistieke project De Correspondent.

Het komende half jaar gaan de journalisten zijn vrijgemaakt voor dit project zich concentreren op domeinen waarop de wereld volop in verandering is, zoals artificiële intelligentie en nieuwe landbouw. De daaruit resulterende verhalen verschijnen in de krant en online.

Hoofdredacteur Karel Verhoeven noemt het project in zijn hoofdredactioneel commentaar (Blendle-link) vooral een experiment, ook voor de journalisten. 'Hun opdracht is om inzicht en achtergrondverhalen te schrijven, maar vooral om nieuws op te sporen. Voor het komende half jaar hebben we de redactie uitgebreid, want we willen de journalistiek van de correspondenten aanbieden bovenop wat we al deden.' 

De acht journalisten worden voorgesteld op Standaard.nl. Daar schrijft de krant dat de verslaggevers 'rapporteren over de hang naar het perfecte kind, het streven naar rechtvaardige fiscaliteit, over de groeiende tegenmacht in Europa, nieuwe landbouw in Vlaanderen, suiker en obesitas, en over wat we winnen en verliezen bij artificiële intelligentie'. De lezers kunnen de verhalen 'zien opduiken in De Standaard zodra het nieuws klaar is om te drukken: op de voorpagina, met online nieuwsflashes, in de vorm van reportages en interviews en als blogs en dagboeken op de website.'

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken