Flow Magazine verschijnt volgende week in Frankrijk
- Media
- 3 feb 2015 @ 11:52
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - OnlineZakelijkJournalistiekMediaPrint
- 3 feb 2015 @ 11:52
- Redactie Media
Het tijdschrift Flow verschijnt vanaf 12 februari ook in Frankrijk. Na de succesvolle lancering in Duitsland in 2013, waar inmiddels 130.000 exemplaren worden verkocht is nu La Belle France aan de beurt om Flow uit te geven. De Franse Flow-licentie is verkocht aan Prisma Media Groupe.
Flow France zal zes keer per jaar verschijnen in een oplage van 160.000 exemplaren en zal – net als haar Duitse zusje – vanuit Nederland worden aangestuurd. 'De Nederlandse artikelen zijn de basis voor elke internationale Flow (deze worden per land vertaald en bewerkt) en ook de vormgeving wordt gedaan in Nederland. Op deze manier bewaken wij het merk en de formule nauwgezet', aldus creative directors Astrid van der Hulst en Irene Smit.
Het blad waarin positieve psychologie, mindfulness en creativiteit een belangrijke rol spelen, heeft inmiddels een oplage van 72.000 per nummer en is in Nederland één van de meest succesvolle mediamerken. Afgelopen december werd het blad uitgeroepen tot Tijdschrift van het Jaar op het Mercurs-gala.
Inmiddels is Flow meer dan een tijdschrift: naast acht nummers per jaar maakt het team jaarlijks vier specials, 52 Flow Weekly’s, stationery-producten, agenda’s, kalenders, apps en tabletspecials en werd vorig jaar het online platform The World of Flow opgericht.
Flow verschijnt in vier talen, waarbij de Franse en Duitse Flow in licentie verschijnen en de internationale (Engelstalige editie) vanuit het hoofdkantoor in Hoofddorp wordt gemaakt en verspreid over de hele wereld, in meer dan twintig landen.
Lees ook het recente interview van MarketingTribune met de Flow-makers.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- mindfulness
- psychologie
- uitbreiding
- Irene Smit
- buitenland
- Frankrijk
- merk
- expansie
- Sanoma
- tijdschrift
- oplage
- creative directors
- Astrid van der Hulst
- Flow Magazine
- Flow
- magazine
- The World of Flow
- licentie
- Duitsland
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing