Na Jezus krijgt ook Mohammed eigen 'sexy' glossy

Na Jezus krijgt ook Mohammed eigen 'sexy' glossy
  • Media
  • 17 feb 2015 @ 11:26
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • PrintJournalistiekMaatschappijMakers

Niet alleen Jezus krijgt een eigen glossy, maar ook zijn islamitische tegenhanger Mohammed. Het tijdschrift is een initiatief van de Moslimkrant en wil het negatieve imago van de profeet opvijzelen in Nederland. In het Westen heeft Mohammed last van 'aanhoudende misvattingen en minimale kennis', aldus de initiatiefnemers.

Van de glossy moeten minstens 15.000 exemplaren worden gedrukt. Hoofdredacteur Brahim Bourzik hoopt dat het tijdschrift in kiosken, bij Marokkaanse en Turkse winkeliers en bij moskeeën komt te liggen. Het moet 5 tot 6 euro kosten. Het magazine telt 64 pagina's en is volledig in kleur.

Het is de bedoeling dat de Mohammed-glossy in juni verschijnt, een week voor het begin van de ramadan. Er komen verhalen in over het leven van Mohammed en over de hedendaagse wereld, maar ook 'recepten voor een heerlijke maaltijd, uit het leven van de Profeet gegrepen'.

Het tijdschrift moet 'sexy' zijn, aldus Bourzik in Het Parool. 'Mohammed was een sexy man. Hij had zeker negen vrouwen. Om die tevreden te kunnen stellen, moet je wel verdomd sexy zijn. Hij was geniaal. Hij was een geestelijk leider, een huisvader, alles in één. Ik denk dat George Clooney jaloers op hem zou zijn.' 

De onlangs verschenen Jezus-glossy genereerde veel publiciteit. Tegelijk vroegen veel mensen zich toen ook af of men het wel zou aandurven om een vergelijkbaar blad te maken over de islamitische profeet. De Moslimkrant durft het dus aan. 

De grote vraag daarbij is natuurlijk: durft de Moslimkrant het aan om de profeet af te beelden in de Mohammed-glossy? Daarover zegt Brahim Bourzik in een boeiend interview met het AD: 'Het is onbekend hoe Mohammed er uitzag, dus dat is onmogelijk. Maar nergens in de koran staat dat Mohammed niet mag worden afgebeeld. Dat is pas later bedacht door schriftgeleerden. We komen met een creatieve oplossing, wacht maar af!'

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken