Ngage Media werkt samen met kunstplatform Dropstuff

Ngage Media werkt samen met kunstplatform Dropstuff
  • Media
  • 5 feb 2015 @ 11:32
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • CommunicatieOutdoorKunst & CultuurVideo

Ngage Media gaat een samenwerking aan met het culturele mediaplatform Dropstuff.nl. De mediaexploitant is onder meer bekend van de grote schermen op publieke pleinen, op NS-stations en in winkelcentra. Dropstuff heeft een culturele doelstelling om kunst en cultuur te tonen aan een breed publiek in de publieke ruimte.

De samenwerking gaat zorgen voor een interessante mix van commerciële uitingen van de grootste merken van Nederland in combinatie met filmfragmenten, video’s en animaties die gerealiseerd worden door Dropstuff.nl in samenwerking met individuele kunstenaars en ontwerpers, musea en culturele instellingen en via educatieve (media)projecten. 

Op het nieuwste scherm van Ngage Media op station Den Haag Centraal presenteert Dropstuff het videokunstwerk ‘Crocodiles’ van kunstenaarscollectief Wild & Thorny. Dit is een samenwerking met het Museum of the Image (MOTI) in Breda. De locaties waar de schermen hangen worden wekelijks bezocht door 10 miljoen mensen: daarvan zien 1,3 miljoen mensen per week ook werkelijk wat er op de schermen getoond wordt.

Ngage Media heeft binnen afzienbare tijd een stevige marktpositie verworven binnen het Digital Out of Home marktsegment. Denk hierbij aan locaties zoals het Leidseplein in Amsterdam, Den Haag Centraal Station of Hoog Catharijne in Utrecht. Xavier Tilman, managing partner van Ngage Media: ‘Ngage Media is vanuit haar uitgeversrol altijd op zoek naar kwalitatieve en aansprekende content op haar schermen om daarmee de programmering aantrekkelijker te maken en meer kijkers te trekken naar onze schermen. Dropstuff heeft al jaren ervaring met het presenteren van kunst en cultuur-uitingen in de publieke ruimte. Met een samenwerking slaan we een nieuwe weg in. Samen bereiken we meer.’

Dropstuff.nl bouwt sinds 2007 aan een ‘Museum zonder Muren’ en presenteert het werk van professionele beeldmakers, op locaties in de openbare ruimte, veelvuldig gebruikmakend van grote schermen. René van Engelenburg, initiatiefnemer en artistiek directeur van Dropstuff: ‘De tijdgeest vraagt voortdurend om vernieuwende benaderingen waarbij een breder publiek betrokken wordt. Digitale technieken bieden ook de kansen en mogelijkheden om dit te realiseren; niet alleen op internet maar juist op straat, buíten de muren van galeries en musea. Die stimulering van publieksbereik en publieksparticipatie is de laatste jaren alleen maar belangrijker geworden in de cultuurwereld. En in de samenwerking met Ngage Media zoeken we ook expliciet de verbinding met een marktpartij die staat voor kwaliteit.’

De culturele programmering zal een zeer zichtbaar platform vormen voor (jonge) ontwerpers, theatermakers, schrijvers en kunstenaars. En de kijkers vormen een dwarsdoorsnede van de Nederlandse bevolking. De Dropstuff-redactie stelt wekelijks een programmering samen met korte video’s, filmfragmenten en animaties. Elk clipje duurt 10 tot 30 seconden. Van Engelenburg: ‘De openbare ruimte heeft natuurlijk een hele andere dynamiek dan een museum. Maar ook in 20 seconden is het zeer goed mogelijk om een interessant beeld of verhaal neer te zetten.’  

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken