Sanoma verkoopt Nickelodeon Magazine aan FC Klap
- Media
- 16 mrt 2015 @ 06:07
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - PrintZakelijkMerkenTelevisie
- 16 mrt 2015 @ 06:07
- Redactie Media
Uitgeverij FC Klap voegt per 30 april een nieuwe kindertitel toe aan zijn portfolio: Nickelodeon Magazine, dat wordt overgenomen van Sanoma. Die overname is in lijn met de visie om de focus te leggen op uitgaven voor kinderen. FC Klap geeft ook de kindertitels Zapp en Zappelin uit.
Nickelodeon Magazine is de vertaling van de populaire kinderzender naar print, inclusief de helden uit de programmering als SpongeBob, Teenage Mutant Ninja Turtles en Sam & Cat. Het verschijnt maandelijks in Nederland en België voor de doelgroep kinderen van 6 tot 12 jaar.
Inhoudelijk zullen de lezers – abonnees en losse verkoop – weinig merken van de overname. Het blad blijft gevuld zoals ze gewend zijn; met strips, puzzels, moppen, weetjes, reportages en interviews over en met hun helden.
Belangrijke aanvulling is wel het speciale digimagazine vanaf eind april, waarmee het magazine tot leven komt. De digitale uitgave van Nickelodeon Magazine met veel extra foto’s, video’s, previews van programma’s en interactieve spelletjes, puzzels, quizzen en testen is te downloaden in de Apple App Store en de Google Play Store. Het eerste digimagazine is gratis.
Op 29 april vindt de grote relaunch plaats en een dag later ligt het vernieuwde Nickelodeon Magazine bij de abonnees op de mat. Onderdeel van de relaunch is de speciale actieprijs van het meinummer: € 1,99, in plaats van de normale prijs van €3,75. Daarnaast is Nickelodeon Magazine vanaf 30 april te koop bij ruim 5.000 verkooppunten – een verdubbeling van het huidige aantal verkoopplekken. De relaunch wordt ondersteund met 200 spots op Nickelodeon en instore promotie.
FC Klap maakt journalistieke en zakelijke producties in woord en beeld. Voor opdrachtgevers en in eigen beheer: artikelen, brochures, filmpjes, magazines en boeken. FC Klap combineert concept, redactie en realisatie. Van idee tot audiovisueel product of printuitgave. Van ontwerp tot website en van A4 tot volwaardig tijdschrift of boek. FC Klap maakt media op maat.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- kindertitel
- uitgeverij
- Zapp
- tijdschrift
- overname
- portfolio
- FC Klap
- verkoop
- magazine
- Nickelodeon
- kindertijdschrift
- Sanoma
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing