Vernieuwd Opzij lanceert mannen-editie Ophij

Vernieuwd Opzij lanceert mannen-editie Ophij
  • Media
  • 24 mrt 2015 @ 14:02
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • MakersPrintBrandingJournalistiekDoelgroep

Feministisch opinietijdschrift Opzij verschijnt deze week in een 'nieuwe, moderne jas'. Om dit te vieren komt het magazine op 26 maart niet alleen met een gerestylede Opzij, maar bovendien met een mannelijk zusje: Ophij.

Opzij is veranderd van toon en vorm. 'Het magazine sluit beter aan bij de vrouw van nu. Geëmancipeerde vrouwen vormen immers geen eenvormige club meer', zegt hoofdredacteur Irene de Bel. 'Hun levens verschillen en ze geven elk een andere invulling aan het feminisme: waar de een zich spiegelt aan het sexy feminisme van Beyoncé, put een ander inspiratie uit Neelie Kroes. Omdat feminisme niet langer een zaak is van alleen vrouwen, brengen wij ook de Ophij uit.'

'Newborn feminist'

Ophij wordt door de makers 'een feministisch maandblad voor mannen' genoemd. Op de cover van Ophij prijkt Filemon Wesselink. In een bijbehorend interview komt de presentator uit de kast als ‘newborn feminist’. Zo zegt hij: 'Ik begrijp echt niet dat vrouwen het pikken dat ze voor hetzelfde werk minder betaald krijgen. Dat is toch schandalig?'

Covermodel van Opzij is Sofie van den Enk. De Keuringsdienst van Waarde-presentator is een van Opzij’s nieuwe columnisten. In een interview vertelt ze over moederschap en carrière. Irene de Bel: 'Vrouwen zijn niet alleen bezig met hun positie in de wereld. Ze hebben ook een gezin, vrienden en familieleden. Ook daarover gaat het in de nieuwe Opzij.'

Het magazine blijft aandacht besteden aan maatschappelijke issues. Daarnaast is er meer ruimte voor werk, ondernemen en persoonlijke ontwikkeling. Zo telt het aankomende nummer een onderzoek naar de levensstijl van singles. De eerste exemplaren van Opzij en Ophij worden woensdag overhandigd aan Sofie van den Enk. Hierbij aanwezig is Hedy d’Ancona. Zij richtte het feministische maandblad in 1972 op met Wim Hora Adema. De editie van Ophij is gratis verkrijgbaar bij aankoop van Opzij. 

Maandagavond spraken De Bel, Wesselink en Van den Enk over de vernieuwde Opzij (en Ophij) in de VARA-talkshow Pauw. Bekijk dat interview hier

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken