Efteling en BrandDeli maken Nickelodeon-spelshow Erecode
- Media
- 9 apr 2015 @ 11:56
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - Branded contentTelevisieMediastrategiePartnership
- 9 apr 2015 @ 11:56
- Redactie Media
De Efteling gaat samenwerken met BrandDeli. Vanaf deze maand verhuizen de Efteling-programma’s Sprookjesboom, Jokie en Raveleijn van RTL naar Nickelodeon. Daarnaast wordt de samenwerking kracht bijgezet door de lancering van Erecode, een avontuurlijke spelshow die zich volledig afspeelt in de Efteling. Inspelend op het toenemende 'second screen'-kijkersgedrag wordt naast het tv-programma een Erecode-app gelanceerd waardoor kinderen het spel actief kunnen meespelen.
De kinderprogramma’s Sprookjesboom en Jokie zijn vanaf 13 april elke werkdag respectievelijk om 10.30 uur en 10.40 uur op Nickelodeon te zien. De serie Raveleijn zal naar verwachting vanaf eind juli te zien zijn op de kinderzender. Het speciaal door BrandDeli ontwikkelde format Erecode is vanaf 6 juni elke zaterdagochtend om 10:00 uur te zien bij Nickelodeon. Er wordt een bijbehorende app ontwikkeld die beschikbaar zal zijn voor alle devices.
In Erecode vormt de Efteling het decor voor een avontuurlijke strijd tussen vier teams die de eer van hun Rijk verdedigen. Door het volbrengen van uitdagingen die in de vier Rijken van het attractiepark in en rond de attracties plaatsvinden, komen de teams van twee kinderen tussen de 9 en 12 jaar oud, steeds dichter bij het ultieme doel: het kraken van de Erecode en ereburger worden van de Efteling.
Koen Sanders, manager Marketing & Communicatie bij de Efteling: 'Om ons pretpark bij de voor ons interessante doelgroep, kinderen en families, onder de aandacht te brengen, biedt BrandDeli het juiste totaalpakket. Met zendtijd op Nickelodeon voor onze huidige programma’s en een speciaal ontwikkeld spelprogramma, hebben wij een perfect platform gevonden om het veelzijdige karakter van de Efteling te kunnen weergeven.'
Ook BrandDeli is verheugd over de nieuwe samenwerking: 'Na met de Efteling om de tafel te hebben gezeten, werd ons duidelijk dat we een speciaal podium moesten creëren om het veelzijdige karakter van het attractiepark op de juiste wijze weer te geven. Het resultaat is een spannend en avontuurlijk spelshowprogramma en een app die niet alleen perfect aansluiten bij de Efteling maar ook bij de kernwaarden van zender Nickelodeon', zegt Allard Ruyl, CEO van BrandDeli.
De samenwerking tussen BrandDeli en Efteling is mede tot stand gekomen door mediabureau OMD. De productie van Erecode is in handen van Niehe Media.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- branded content
- spelshow
- BrandDeli
- media
- content
- RTL
- Erecode
- Jokie
- partnership
- Efteling
- Nickelodeon
- Sprookjesboom
- pretpark
- app
- programma
- televisie
- marketing
- Raveleijn
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing