FD Mediagroep start Werkverkenners met USG People

FD Mediagroep start Werkverkenners met USG People
  • Media
  • 1 apr 2015 @ 10:35
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnlineMediaZakelijkRadio

FD Mediagroep lanceert vandaag 'Werkverkenners', een project dat mede mogelijk gemaakt wordt door USG People. Dit crossmediale project legt de focus op de Nederlandse arbeidsmarkt. Werkverkenners bestaat uit het radioprogramma BNR Werkverkenners, twee grote events, zes rondetafelsessies, redactionele verhalen in Het Financieele Dagblad en een online redactioneel platform.

Werkverkenners legt verbindingen tussen een baan en de arbeidsmarkt, tussen microverhalen en macrobewegingen, tussen persoonlijke triomfen en succesvol beleid. Er wordt een tiental Nederlanders gezocht die ontwikkelingen op het gebied van de arbeidsmarkt signaleren. Deze worden besproken in debatten, radio-uitzendingen, krantenartikelen en online.

Het Financieele Dagblad brengt gedurende het jaar een aantal grote redactionele producties over de arbeidsmarkt in de zaterdagkrant. Roy op het Veld, adjunct-hoofdredacteur van het FD: 'Arbeidsmarkt is één van de kernthema’s van het FD. Zowel bedrijven als werknemers worstelen met de hoge dynamiek en de snelle flexibilisering van de arbeidsmarkt. Het past bij de weekendkrant van het FD om deze problematiek vanuit diverse werkverkenners te onderzoeken.'

Sjors Fröhlich, hoofdredacteur van BNR Nieuwsradio: 'Ik zie zeer uit naar de samenwerking met USG People. Er is veel kennis van de branche aanwezig en daar zullen we zeker ons voordeel mee doen. Het concept van Werkverkenners is vernieuwend en de arbeidsmarkt is eigenlijk altijd een actueel onderwerp. Ik vertrouw erop dat we dat goed kunnen uitwerken in ons radioprogramma.'

Rob Zandbergen, CEO van USG People: 'Werkverkenners past heel goed bij ons omdat het de ontwikkelingen op de Nederlandse arbeidsmarkt onder de aandacht brengt, maar vooral omdat het om echte mensen gaat. Twee aspecten die ook in onze business steeds centraal staan. Vanuit onze rol als hr-dienstverlener gaan we actief in gesprek over actuele trends op de arbeidsmarkt en de Werkverkenners vertellen daarbij hun persoonlijke verhaal. Een prachtige combinatie. Ik ben ervan overtuigd dat we er een mooie samenwerking van gaan maken.' 

USG People koppelt zijn verschillende merken aan de samenwerking, te weten Start People, Unique, USG Professionals en Secretary Plus.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken