Media Distillery levert rtv-monitoring aan LexisNexis
- Media
- 15 apr 2015 @ 13:48
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MediaWebcareInnovatieContent
- 15 apr 2015 @ 13:48
- Redactie Media
De Amsterdamse tech-startup Media Distillery gaat de technologie leveren voor real-time RTV-monitoring in LexisNexis. Deze samenwerking stelt LexisNexis in staat klanten een complete oplossing te bieden, waarin Nederlandstalige radio- en tv-content gecombineerd wordt met de uitgebreide LexisNexis-collectie van internationaal nieuws.
Media Distillery biedt sinds november 2014 als eerste in Nederland volledig geautomatiseerde real time broadcastmonitoring. Het bedrijf analyseert en indexeert dagelijks de 175 meest bekeken Nederlandstalige nieuws- en actualiteitenprogramma’s op alle nationale en regionale zenders. Door een geavanceerde combinatie van spraak- en beeldherkenningstechnieken is de betrouwbaarheid van de service zeer hoog.
Gebruikers kunnen de geanalyseerde programma’s eenvoudig doorzoeken op zoekwoorden, zowel real time als archief. Als onderdeel van de zoekresultaten worden alle momenten waarop het zoekwoord te horen was getoond. Hierdoor kunnen de resultaten snel worden gescand en beoordeeld; het terugkijken of luisteren van hele uitzendingen is niet nodig.
LexisNexis is wereldwijd een van de grootste leveranciers van mediamonitoringdiensten, met een zeer compleet aanbod van (inter)nationale print en webbronnen. Door de integratie van de Media Distillery-service in deze diensten wordt de collectie uitgebreid met een breed pakket Nederlandstalige radio- en tv-programma’s.
Deze unieke combinatie van kwalitatief hoogwaardige informatie stelt bedrijven in staat hun merk, markt en ontwikkelingen mediabreed te monitoren en snel in te spelen op de actualiteit. Vanaf 15 april is de radio- en televisiecontent leverbaar via LexisNexis.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- MamaMagazine.nl nieuwe aanwinst... 29-03-2024
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing