RTL Z neemt Bright over van Veen Media

RTL Z neemt Bright over van Veen Media
  • Media
  • 22 apr 2015 @ 10:27
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • TrendsMediaTelevisieJournalistiek

RTL Z heeft overeenstemming bereikt met Veen Media over de overname van Bright, het toonaangevende Nederlandse mediamerk over technologie, innovatie en lifestyle. Met deze strategische acquisitie speelt RTL Z in op de groeiende nieuwsgierigheid naar ontwikkelingen zoals robotisering, zelfrijdende auto’s, wearables en gadgets. Tech geldt als belangrijk nieuw domein voor ‘het nieuwe RTL Z’ dat op 7 september wordt gelanceerd.

RTL Z is vanaf september ook in de avond op televisie te zien. De inlijving van Bright zorgt ervoor dat ‘the best of tech’ steeds binnen handbereik is bij het nieuwe RTL Z. Met een wekelijks tv-programma in de avond, het toonaangevende event Bright Day en met vernieuwde site en apps wordt Bright het tech-platform voor iedereen met interesse in technologie en innovatie.

Bright TV belicht innovatie

RTLZ-techverslaggever Merijn Doggen en ‘Mr. Bright’ Erwin van der Zande laten straks in het nieuwe Bright TV wekelijks de laatste gadgets zien. Daarbij leggen ze trends bloot en vertellen hoe die de wereld gaan veranderen. Online en mobiel brengen als eerste al het nieuws en de laatste ontwikkelingen op techgebied. Het jaarlijkse techfestival Bright Day geeft bezoekers de mogelijkheid onder andere virtual reality te ervaren, de nieuwste wearables te proberen en kennis te maken met de leukste startups uit Nederland.

Belangrijk uitgangspunt bij de overname is dat Bright blijft bestaan in zijn huidige verschijningsvorm. Via nieuwssite Bright.nl en apps voor iOS, Android, Windows Phone en Windows 8 worden maandelijks een kwart miljoen Nederlanders bereikt. Het tweewekelijkse webmagazine ‘Bright Ideas’ biedt daarnaast verdieping over vernieuwing. In de ‘Bright Store’ worden uitsluitend 'editor's choice' producten aangeprezen.

Joris van Lierop, uitgever RTL Nieuwsgroep: 'Technologie zit ons steeds vaker letterlijk op de huid, het heeft enorme impact op hoe we werken, ontspannen, ondernemen en denken. RTL Z wordt het merk voor ondernemende mensen die willen weten waar de kansen liggen. Samen met Bright willen we laten zien wat de toekomst brengt.'

'Bouwsteen van iets nieuws'

Erwin van de Zande, hoofdredacteur Bright: 'Wij worden een bouwsteen van iets heel nieuws dat straks uniek is in Nederland. Dat sprak mij als hoofdredacteur en persoon enorm aan. RTL Z neemt tech bovendien serieus en erkent daarmee de groeiende impact die tech heeft op ons leven. Geen enkele grote speler in Nederland biedt tech aan via tv, digitaal én events. The future is bright!'

Vanaf 7 september is het nieuwe RTL Z te zien als volwaardige zender in het digitale basispakket. Bright Day groeit dit jaar uit naar een tweedaags evenement in de Gashouder op het Westergasterrein in Amsterdam. Op 20 en 21 november kunnen techlovers de nieuwste gadgets zelf ervaren en de beroemde Uitpakparty’s bijwonen. Donderdag 4 juni organiseert Bright in samenwerking met Accenture een ‘Bright Night’ rondom het thema 'Tech meets Design’, tijdens de Dutch Technology Week op de High Tech Campus in Eindhoven. Bright is mediapartner van de Dutch Design Week, 17 tot 25 oktober in Eindhoven. In februari 2015 vierde Bright zijn tienjarig bestaan. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken