Sjors Fröhlich wil 24/7-nieuwszender met RTL
- Media
- 16 apr 2015 @ 12:33
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MediaRadioZakelijkInterviewJournalistiek
- 16 apr 2015 @ 12:33
- Redactie Media
BNR-hoofdredacteur Sjors Fröhlich wil met RTL samenwerken aan een 24-uurszender. Dat zegt hij in een interview met Spreekbuis.nl. Inhakend op de plannen van staatsecretaris Dekker om ook externe producenten toegang te geven tot de publieke zenders sluit hij niet uit dat BNR ooit contentleverancier wordt voor de NPO.
Wat de meer zakelijke zenders RTL Z en WNL betreft merkt Fröhlich op: 'Ik voel me meer thuis bij RTLZ en RTL7, hoewel er daar inhoudelijk gesponsorde programma’s worden gemaakt. Alle content die BNR maakt, wordt door ons zelf gemaakt zonder ruggespraak van een sponsor. WNL gaat wél naar de aangespoelde potvis, zij maken ook programma’s vanuit het Telegraaf- en onderbuikgevoel.'
Over de wens van Harm Taselaar, hoofdredacteur RTL Nieuws, om BNR wel te willen kopen: 'Taselaar mist in de doelgroep van RTL Nieuws, een radiopubliek. Hij vindt BNR een goede zender. Door verschillende mediasites ontstond hierna de indruk dat Harm en RTL ons wilde kopen. We zijn vereerd, maar BNR is niet te koop. Echt helemaal niet.'
Wel ziet Fröhlich raakvlakken. 'Ik hoop, op termijn, een samenwerking aan te kunnen gaan bij de plannen van RTL om een 24-uurs nieuwszenders te starten. Daar zie ik wel mogelijkheden. Onze nieuwe studio (in januari jl. geopend, red.) hangt vol met camera’s, die een goed tv beeld kunnen geven. RTL is hierbij de meest interessante partner.'
Lees het complete interview met Fröhlich op Spreekbuis.nl. Daarin gaat hij ook in op de huidige reclamecampagne en zijn enthousiasme over het programma Mediazaken.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- BNR
- Sjors Fröhlich
- Spreekbuis
- NPO
- radio
- WNL
- nieuws
- samenwerking
- RTL
- publieke omroep
- 24-uurszender
- nieuwszender
- 24/7
- zakelijk
- interview
- media
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing