Walter van Maren nieuwe content director AutoWeek

Walter van Maren nieuwe content director AutoWeek
  • Media
  • 2 apr 2015 @ 12:42
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • DigitaalContentPersonaliaBranded content

Walter van Maren (42) is bij Sanoma is gestart als content director van AutoWeek. In die functie gaat hij leiding geven aan het Automotive-cluster van Sanoma Media Netherlands.

AutoWeek heeft het afgelopen jaar twee gezichtsbepalende mensen zien vertrekken: hoofdredacteur Robert van den Ham (na een conflict overgestapt naar Voetbal International) en medio vorig jaar creative director digital content Tonie Broekhuijsen, die ook werkzaam was voor andere titels. Er was dus dringend behoefte aan een nieuwe content director. 

'Walter is een professional met ervaring in print, digitale content en media', zegt Jan Wouter Kleinjan, Brand Director Automotive bij Sanoma. 'Hij heeft brede kennis van en ruime ervaring met het succesvol ontwikkelen van vernieuwende content-concepten en content-exploitatie. Walter heeft interessante werkervaring opgedaan bij diverse toonaangevende mediaorganisaties waaronder ID&T, Vodafone, KPN en Avro. Met deze ervaring zal hij AutoWeek naar het volgende niveau tillen.'

Walter van Maren (42) noemt het 'uitdagend' om de stap te maken naar het Automotive-cluster van Sanoma. 'Ik kijk er enorm naar uit om samen met het redactieteam de leidende positie van AutoWeek als autoriteit op het gebied van autonieuws en inspiratie verder uit te bouwen en vooral ook het crossmediale domein verder te ontwikkelen.'

AutoWeek bereikt ongeveer 4 miljoen mensen per maand die iets met auto's hebben. De Sanoma-titel is een autoriteit voor nieuws en inspiratie maar ook voor een adviserende rol voor de aanschaf van een nieuwe of gebruikte auto. Het platform bereiken de consument volledig crossmediaal via print, online, tv, events en apps.  

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken