Alweer een Wegener-hoofdredacteur weg bij Persgroep

Alweer een Wegener-hoofdredacteur weg bij Persgroep
  • Media
  • 11 mei 2015 @ 09:02
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PrintJournalistiek

Nadat eerder al de hoofd- en adjunct-hoofdredacteur van het Brabants Dagblad en de hoofdredacteur van BN/De Stem opstapten, legt nu ook hoofdredacteur Ad van Heiningen van de Gelderlander zijn functie neer. Met zijn vertrek wil hij ruimte bieden voor de vernieuwing van de krant die de nieuwe eigenaar De Persgroep op korte termijn wil doorvoeren.

Ad van Heiningen (59) was bijna veertig jaar verbonden aan De Gelderlander en de regio waar de krant verschijnt. Hij vervulde tal van functies, als verslaggever, als chef en vanaf 2002 als adjunct-hoofdredacteur. In 2012 werd hij hoofdredacteur.

In de afgelopen jaren loodste Van Heiningen De Gelderlander door moeilijke tijden. De verkoop van de Wegener-dagbladen aan De Persgroep had voor De Gelderlander een ingrijpende personele reorganisatie tot gevolg die onder zijn leiding onlangs succesvol werd afgerond.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken