Persgroep confronteert marketeers met hoge nood

Persgroep confronteert marketeers met hoge nood
  • Media
  • 29 mei 2015 @ 12:00
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • MediastrategiePrintMarketing

Tijdens de jaarlijkse SAN uitreiking heeft de Persgroep Nederland marketeers op verrassende manier geconfronteerd met hun keuze voor TV reclame. Marketeers die naar het toilet gingen werden door middel van een RFID chip herkend.

Tijdens het toiletbezoek werden zij vervolgens verrast met hun eigen TV commercial. Halverwege werd de commercial onderbroken en kregen zij de volgende boodschap te zien: 'Lekker hé, plassen tijdens je commercial. Dat doen de meeste Nederlanders'.

Op deze manier wil de Persgroep marketeers laten inzien dat je zonder aandacht niks aan bereik hebt. Willem Albert Bol, manager marketing advertising van de Persgroep: 'Als de reclame in onze nieuwsmedia begint, dan gaan mensen niet snel naar het toilet - en als zij dat wel doen, nemen zij de krant vaak mee. Met deze stunt willen wij marketeers overtuigen, om voor een medium te kiezen waar mensen wél aandacht voor hun boodschap hebben, zoals de nieuwsmerken van de Persgroep.' 

De Persgroep Nederland kijkt terug op een geslaagde SAN avond waar ze niet alleen met deze stunt, maar ook als hoofdsponsor aanwezig waren. Daarbij werd er een SAN Accent gewonnen in de categorie B2B voor de campagne die - net als deze stunt - samen met TBWA\NEBOKO werd ontwikkeld.

 www.persgroepadvertising.nl
www.tbwa.nl

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken