Marktaandeel BrandDeli piekt door bekerfinale
- Media
- 5 mei 2015 @ 09:30
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - VoetbalTelevisieKijkcijfersBereik
- 5 mei 2015 @ 09:30
- Redactie Media
Met een all-day marktaandeel van 30,6% (20-49 jaar) was zondag 3 mei de beste dag ooit voor BrandDeli. Het mediabedrijf was hiermee voor de eerste keer de grootste exploitant op de doelgroep 20-49 jaar. Ook in de subgroepen van mannen 20-49 jaar (35%), 20-34 jaar (34%) en 13-24 jaar (38%) was de exploitant een dag lang marktleider.
Het succes is grotendeels te danken aan de zeer goed bekeken KNVB-bekerfinale. Op het hoogtepunt keken er 2.209.000 mensen naar FOX (1.880.000 kijkers) en FOX Sports (329.000 kijkers). Nog nooit eerder keken er zoveel mensen naar een programma op een van de zenders van BrandDeli.
Over de hele wedstrijd had FOX een marktaandeel van 36%, waarmee de bekerfinale de best bekeken tv-uitzending van de dag was, zo blijkt uit de gegevens van Stichting KijkOnderzoek (SKO). Met marktaandelen van 10,8% (20-49 jaar, all day) en 13,3% (mannen 20-49 jaar, all day) was het ook de beste dag ooit voor FOX. In de categorie 20-49 jaar was FOX de tweede zender na RTL4 en qua mannen 20-49 zelfs de best bekeken zender.
BrandDeli is een mediabedrijf dat is ontstaan uit een samenwerking van Discovery Networks Benelux, Viacom International Media Networks en FOX International Channels. De organisatie representeert in totaal dertien lineaire en digitale tv-merken in Nederland, waaronder 24Kitchen, Comedy Central, Eurosport, MTV en Nickelodeon.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- bekerfinale
- BrandDeli
- exploitant
- sport
- televisie
- FOX
- zondag
- FOX Sports
- record
- 3 mei
- kijkcijfers
- marktaandeel
- voetbal
- marktleider
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: discussiedansjes, Brazilian...
- Hornbach pioniert met 4DX-bioscoopcommercial, 3D OOH en...
- Onderzoek: podcastadvertising loont
- [column] Talpa en ViaplayTV samen naar de finish maar...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
Laatste Nieuws
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
- Talpa en Viaplay sluiten... 02-04-2024
- MamaMagazine.nl nieuwe aanwinst... 29-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing