Rachel Gómez commercial director Digital bij Hearst

Rachel Gómez commercial director Digital bij Hearst
  • Media
  • 27 mei 2015 @ 11:28
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • MediaOnlineSalesPersonaliaDigitaal

Rachel Gómez Y Maseland start begin juni als Commercial Director Digital bij Hearst. In haar rol wordt ze verantwoordelijk voor alle digitale commerciële activiteiten van Hearst, waaronder de merken Cosmopolitan, ELLE, Harper’s Bazaar, Men's en Women’s Health, Esquire en Quote. Gómez gaat zitting nemen in het management en rapporteert aan CEO Luc van Os.

Gómez Y Maseland (42) heeft ruim achttien jaar ervaring in media. Voor Hearst was ze vijf jaar werkzaam bij Sanoma als Director Innovation Sales. Daar vertrok ze in oktober vorig jaar vrij onverwacht. Daarvoor heeft ze voor een aantal TV zenders gewerkt, was ze managing director van muziekzender The Box en heeft ze (muziek)video-on-demand-latform XITE opgericht.

Luc van Os, directeur van Hearst Magazines Netherlands: ‘ik ben zeer verheugd dat Rachel ons team komt versterken. Met deze benoeming willen we naar de markt adresseren dat digital voor Hearst ook in Nederland key is en een speerpunt in onze toekomstige ontwikkeling. We bereiken met Hearst Nederland inmiddels 5 miljoen unieke vrouwelijke bezoekers en aan de mannenzijde meer dan één miljoen unieke bezoekers per maand met onze verschillende domeinen. Daarmee zijn we de leidende partij qua selectief online bereik aan de bovenzijde van de markt. Rachel zal een belangrijke rol gaan vervullen om dit naar zowel onze klanten als de mediabureaus nadrukkelijker te adresseren.'

Daarnaast brengt Gómez veel strategische kennis mee die volgens Van Os 'een goede aanvulling' is op de reeds aanwezige know-how in het management van Hearst. 'Met deze benoeming willen we ook graag onderstrepen dat we enkel geloof hebben dat eigen in-house sales in nauwe samenwerking met alle andere disciplines een werkbaar model is binnen een modern media bedrijf.’

Rachel Gómez: ‘Met ontzettend veel zin kom ik het team van Hearst versterken. Ik heb een absoluut geloof in de mooie merken die Hearst in haar portfolio heeft en buig me graag als entrepreneur over de vele groeikansen. Ik kijk uit naar het verder digitaliseren van het bedrijf en om samen met het salesteam een verdere groei van Hearst te realiseren’.

Hearst Magazines International, onderdeel van Hearst Corporation, geeft als ’s werelds grootste Amerikaanse uitgever van tijdschriften ruim 300 edities in meer dan honderd landen uit. Belangrijke titels in het portfolio zijn Cosmopolitan en ELLE, internationale merken met wereldwijd de meeste edities, ELLE Décor, Esquire, Good Housekeeping, Harper’s Bazaar, Popular Mechanics en Seventeen. Daarnaast geeft Hearst Magazines International ook titels uit via internationale joint ventures, zoals Men’s Health en Runner’s World in Groot-Brittannië, Grazia en Madison in Australië en The Robb Report in Rusland en China. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken