Infostrada Productions na buy-out verder als Southfields

Infostrada Productions na buy-out verder als Southfields
  • Media
  • 22 jun 2015 @ 07:29
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • VerkoopZakelijkTelevisieMedia

Alle aandelen van Infostrada Productions zijn vrijdag via een management buy-out overgenomen van CMI Holding. Het Nederlandse tv-productiebedrijf gaat onder de nieuwe naam Southfields zelfstandig verder. Het directieteam van Southfields bestaat uit de directeuren Arthur Zuijderwijk en Ernst Veldkamp. Rik Sentrop en Emiel Gobes completeren als mede-aandeelhouders het managementteam.

Ronald van Wechem en Robert van den Bogaard (mede-oprichters van televisieproducent Eyeworks) zijn met hun nieuwe bedrijf Fullbright in progress 30% aandeelhouder van Southfields geworden. Mark Ramakers (voormalig CFO van Talpa) heeft namens het management de transactie begeleid. Hij is ook als aandeelhouder toegetreden tot Southfields.

Infostrada Productions (voortaan dus Southfields), eind vorig jaar al losgekoppeld van Infostrada Sports, is met zijn circa 50 werknemers onder meer bekend van de wedstrijden en programma’s van het Nederlands Elftal voor SBS6, de voetbalprogramma’s en Formule 1 voor Sport1, de wedstrijdregistraties en programma’s van de Jupiler League voor Fox Sports, PSV TV, RTL Autovisie en de studio show Koning Voetbal voor RTL7.

Op 3 juli start het vijfde seizoen van Tour du Jour met Wilfred Genee op RTL7 en vanaf medio augustus produceren ze de programma’s rondom de Champions League voor SBS6. Tevens is Southfields voor 33% eigenaar van de Euro Hockey League, de Champions League-variant van het hockey.

Ernst Veldkamp en Arthur Zuijderwijk, de directie van Southfields: 'We zijn blij en trots dat we het bedrijf, dat in de kern al ruim 13 jaar als onafhankelijke producent opereert, over kunnen nemen. Met de huidige mensen hebben we een schat aan ervaring, creativiteit en daarmee kwaliteit in huis. We zijn CMI, de OR, Mark, Ronald en Robert dankbaar dat we deze stap nu kunnen maken. We kijken er naar uit om nog vele mooie producties te maken.'

Peter Rademaker, CEO van CMI: 'Na de verkoop van het sportdatabedrijf past de verkoop van Infostrada Productions binnen de koers van CMI om verder te focussen op het verstevigen en internationaal uitbreiden van technische en facilitaire activiteiten op het gebied van registratie, management en distributie van video content. Door de management buy-out blijft Southfields in vertrouwde handen. Ik heb er alle vertrouwen in dat met de huidige directie de ingeslagen weg succesvol wordt voortgezet en dat Southfields hun positie als onafhankelijke televisieproducent de komende jaren verder zal verstevigen en uitbouwen. Ik wens het management en de medewerkers van Southfields heel veel succes om hun ambities vorm te geven.'

Southfields is in 2002 opgericht door Kees Jansma en Will Moerer onder de naam WK Producties. In 2005 ging het bedrijf verder als Eyeworks Sport tot het in het najaar van 2011 werd overgenomen door CMI Holding. De naam Southfields verwijst naar het Londense metrostation bij de All England Lawn Tennis and Croquet Club, beter bekend als Wimbledon. Tevens is het een verbastering van de namen van de directeuren Zuijderwijk en Veldkamp.  

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken